سینما به سمت ساختارهای ضد ارزشی پیش می‌رود

۲۲ آبان ،

سینما با پیشروی به سمت اقلیت و ساختارهای ضد ارزشی سبب فراموشی فرهنگ اصیل ایرانی شده است.

الیزابت امینی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص علل کمرنگ شدن فرهنگ اصیل ایرانی در آثار سینمایی گفت: در حال حاضر جامعه ما با پیشروی به سمت افکار و عقاید روز جهان سعی در فراموشی فرهنگ و سنت ایرانی دارد که همین امر در سینما نیز مشهود است.
وی افزود: البته پیشروی سینما به سمت اقلیت و ساختارهای ضد ارزشی به این مسئله دامن می‌زند و وجود ممیزی ها و پرانتزهای بسته مسئولان این وضع را تشدید می کند.
امینی تصریح کرد: به سبب وجود این ممیزی ها در فیلم نامه ها بسیاری از آن ها دستخوش دروغ پردازی های کاذب می شود و با ورود دروغ و شعار یک فیلم تاریخی و فرهنگی مخاطبان قادر به برقراری ارتباط با آن ها نخواهند بود.
امینی در پایان با اشاره به سردرگمی و گمگشتگی زنان در آثار سینمایی گفت: این اتفاق واقعیت موجود در جامعه است و در صورت تصویرگری این واقعیت ها سینما وظیفه خود را به جا آورده است.
امینی عنوان کرد: اما متاسفانه در حال حاضر روند جامعه به گونه ای است که اشخاص با تماشای ناهنجاری های موجود سعی در انجام همان کارها برای پیشبرد اهداف خود دارند و در صورت تصویر گری این وقایع توسط سینما مردم با الگوبرداری از این ضد ارزش ها سبب تشدید اوضاع می شوند. مسئولان نیز باید درصدد این نکته برآیند که راهکار مناسبی را برای مقابله با ضد ارزش ها در جامعه ارائه کنند./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.