سکه و طلا امروز هم ارزان می‌شود

۲۶فروردین۱۳،

بینا- به دنبال کاهش مجدد ارزش جهانی طلا، نرخ طلا و سکه در بازار داخلی طی روز جاری مجدداً مسیر نزولی را در پیش خواهد گرفت.
به گزارش تسنیم، طی روزهای اخیر کاهش ارزش جهانی طلا و به دنبال آن کاهش ارزش داخلی طلا و سکه بعنوان یکی از مهمترین خبرها اقتصادی به شمار می آید که توجه فعالان این بخش و همچنین سرمایه گذاران طلا و سکه در داخل کشور به خود جلب کرده است.
قیمت جهانی طلا که هفته قبل با کاهش ۴٫۷ درصدی به ۱۵۰۱ دلار در هر اونس رسیده بود در آغاز معاملات هفته جاری به روند نزولی خود ادامه داد و وارد کانال ۱۴۰۰ دلاری شد.قیمت هر اونس طلا روز دوشنبه در بازار آسیا با ۶۳ دلار کاهش نسبت به روز جمعه به ۱۴۳۸ دلار رسید که پایین ترین قیمت ثبت شده برای این فلز گرانبها از آوریل سال ۲۰۱۱ است. قیمت طلا تاکنون نسبت به رکورد ۱۹۲۳ دلاری خود در سپتامبر ۲۰۱۱ بیش از ۲۰ درصد و از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴ درصد کاهش داشته است.
همین نوسانات در بازار داخلی اثر گذاشت و سبب شد تا طلا در بازار تهران روز شنبه (۲۴ فروردین)  گرمی ۱۲۹ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح تازه به ارزش یک میلیون و ۳۵۳ تومان فروخته شود؛ همان روز محمد کشتی آرای ضمن ارائه تحلیلی از وضعیت بازار طلا و سکه به خبرنگار تسنیم اعلام کرد که این کاهش قیمت قابل پیش بینی نیست ولی در روز شنبه و یکشنبه‌ سیر نزولی ادامه خواهد داشت.
اما در پی کاهش ارزش جهانی طلا طی روز جاری (دوشنبه ۲۶ فروردین) پیش بینی می گردد که نرخ طلا و سکه در بازار امروز تهران کاهش یابد؛ رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر هم با تأیید این مطلب می‌گوید: با ادامه روند کاهش قیمت جهانی طلا در روز جاری، قطعا بازار داخلی نیز از بازار جهانی تاثیر خواهد پذیرفت. وی ریشه کاهش قیمت طلا در بازار جهانی را در افزایش ارزش دلار در بازارهای مالی و فروش بخشی از ذخایر طلا توسط یک بانک قبرسی می‌داند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.