سیامک صفری˝ تنهایی پر هیاهو˝ را کارگردانی می‌کند

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

سیامک صفری از کارگردانی نمایش˝ تنهایی پر هیاهو˝ و سه اثر کوتاه از فدریکو گارسیا لورکا خبر داد.

سیامک صفری به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت : نمایش ” تنهایی پرهیاهو” نوشته سجاد افشاریان و همچنین چند اثر کوتاه از فدریکو گارسیا لورکا که روی متن آن هم سجاد افشاریان مشغول کار است برای کارگردانی و بازی در تماشاخانه ایرانشهر آماده می‌کنم.

او در ادامه افزود: در “تنهایی پر هیاهو” که اقتباسی از یک رمان است. داستان دربارهٔ آدمی است که تمام عمرش را در جایی گذرانده که از کتابها خمیر کاغذ از درست می‌کند. نمایش تک پرسوناژه است و شخصیت اصلی مدام با تیم نوازندگان در ارتباط است و ترکیب این دو باهم فضای کلی را می‌سازند.

صفری دربارهٔ دیگر ویژگیهای این نمایش توضیح داد: کولی‌ها در این نمایش حضور دارند و ما این حضور را با تیم موسیقی نشان می‌دهیم به همین خاطر از موسیقی کولی‌ها و کلا اروپای شرقی استفاده می‌کنم. نمایش در کل کمدی نیست اما در لحظاتی تماشاگر ممکن است تعجب کند و از موقعیت پیش آمده خنده‌اش بگیرد.

بازیگر نمایش “شیش و هشت” ادامه داد: نمایش دیگری که بر طبق آثار لورکا در حال نوشته شدن است در واقع ۳ نمایش از او است که در یک کافه اتفاق می‌افتد در آنجا هم موسیقی رکن غیر قابل حذف است.البته در آثار لورکا همیشه موسیقی حرفی برای گفتن دارد و از اجزای اصلی کار است. این نمایش هم ۳یا ۴ پرسوناژخواهد داشت که تا متن به طور مشخص آماده نشود و خصلت‌های بازی را در آن نبینم نمی‌توانم بازیگرها را در حال حاضر انتخاب کنم. هر دوی این نمایش‌ها به جهت نوع روایت رویه مشترکی دارند و اگر به فینال نهایی خود برسند فکر می‌کنم آثار جذابی از آب درآیند.
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.