سیداحمد خاتمی: مواظب دست‌های ناراضی‌پرور باشید/ اصلا معقول نیست که هیچ ثباتی در بازار قیمت‌ها نباشد

سیداحمد خاتمی طی سخنانی در جمع عزاداران فاطمی در امامزاده پنج تن لویزان با اشاره به این‌که برخی از مشکلات اقتصادی موجود ناشی از تحریم هاست که مردم انقلابی آن را تحمل می‌‌‌کنند، اما آن بخشی که ناشی از سوء مدیریت است نباید پای دین گذاشته شود. ما هرگز این وضع معشیتی که مردم دارند را جزو دین نمی‌دانیم بلکه آن را مغایر با دین می‌دانیم و معتقدیم مسوولان باید فکری کنند.

گزیده سخنان وی را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید:

·         عدالت بخش اساسی دین و روح حکومت دینی است که باید روی آن حساس باشیم. جزو اولین فریادهایی که در رابطه با فساد سه هزار میلیاردی در کشور زده شد نماز جمعه تهران بود. با همان سوزی که از بدحجابی انتقاد کردیم با همان سوز نیز از همین فساد مالی انتقاد کردیم. گفتیم چیز کوچکی نیست بگردید دنبال اصلی‌ها. آن‌ها که مفسدین را در بدنه نظام اداری جا دادند و سوءاستفاده کردند.

·         یک نوع از زندگی زندگی فقیرانه است و نوع دیگر آن زندگی تجملاتی و اشرافی است که اسلام آن دو را برای پیروان خود نمی‌پسندد. چون یکی کفر می‌آورد و یکی وابستگی و اسارت به دنبال دارد. اما زندگی سوم زندگی آبرومندانه است که اسلام به دنبال این زندگی است.

·          گاهی به ما می‌گویند چرا این حرف‌ها را می‌زنید؟ اما ما می‌گوییم این حرف دین است. آن‌ها را می‌گوییم که اگر برخی نتوانستند کار کنند آن را به پای دین نگذارند. ما دعوت به معیشت آبرومندانه را جزو دین می‌دانیم و این اصلا معقول نیست که هیچ ثباتی در بازار قیمت‌ها نباشد. این با دین ما سازگار نیست.

·         مسوولان مواظب دست‌های ناراضی‌پرور باشید. نمی‌دانیم چه کسی، اما یک مرتبه نزدیک انتخابات کالاها گران می‌شود معنایش این است که مردم را ناراضی کنند تا کمتر بیایند؛ لذا باید دست‌های ناراضی‌پرور را شناسایی کرده و با آن‌ها مقابله کنند.

·         زبان،‌چشم، دست، و تمام اعضاء و جوارح یک انسان دیندار با فرد بی‌دین فرق می‌کند. زبان انسان دیندار حساب و کتاب دارد و چشم او آلوده به گناه نمی‌شود.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.