سیدِ مشهدی که دو‌طاغوت را تحقیرکرد+عکس

کدخبر: ۵۸۲۵۴

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد – ۰۴:۳۶

print نسخه چاپی

send ارسال به دوستان

سیدِ مشهدی که دو‌طاغوت را تحقیرکرد+عکس

و تقدیر چنین بود که به روز ۱۲ خرداد ۱۳۷۹ ش سید علی اکبر ، از زندان تن نیز رها گردد و همزمان با روز شهادت امام رضا(صلوات الله علیه) در حرم مطهر رضوی آرام بگیرد.

ممتازنیوز ، سید علی اکبر ابوترابی، به سال ۱۳۱۸ ش در قم متولد شد و پس از اخذ دپیلم، وارد حوزه علمیه مشهد گردید و از همین میدان ، به اردوی سربازان جان برکف حضرت روح الله پیوست. در پی تبعید امامش به نجف، سدعلی اکبر به رکاب سردارش شتافت و زمانی که پس از شش سال اقامت در نجف، قصد داشت تعدادی از اعلامیه‏ های امام را به ایران بیاورد در مرز خسروی دستگیر و  طعم نخستین اسارت و شکنجه را در همین سن و سال چشید.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، این سرباز آزاده شده از چنگال طاغوت، با آغاز جنگ تحمیلی، به همراه شهید دکتر چمران در ستاد جنگ ‏های نامنظم به نبرد با متجاوزان طاغوتِ بعثی مشغول شد و به تاریخ  ۲۶ آذر ۵۹ به اسارت دشمن بعثی در آمد.
سید علی اکبر ابوترابی در طول ده سال اسارت، با سیره ی عملی خود ، به اسطوره ی امید بخش ده ها هزار اسیری تبدیل شد که او را به چشم نماینده ی حضرت روح الله می نگریستند.
سرانجام حجت الاسلام سیدعلی اکبر ابوترابی،از بند طاغوتِ عراق نیز آزاد شد و به آغوش میهن بازگشت و این فرصت را یافت که ده سال نیز در سنگر مجلس شورای اسلامی و ستاد امور آزاده گان ، به نهضتِ پیر و مرادش خدمت کند.
و تقدیر چنین بود که به روز ۱۲ خرداد ۱۳۷۹ ش برابر با ۲۷ صفر ۱۴۲۱ ق  در راه زیارت امام رضا(ع) به همراه پدر فرزانه اش حاج سیدعباس ابوترابی ، از زندان تن نیز رها گردد و همزمان با روز شهادت امام رضا(صلوات الله علیه) در حرم مطهر رضوی آرام بگیرد.

روحمان با یادش شاد


حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی ، اواخر دهه ی ۱۳۴۰ ، زندان های رژیم پهلوی


حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی ، اوسط دهه ی ۱۳۶۰ ، زندان های رژیم بعثی صدام

شماره پیامک: ۳۰۰۰۱۵۰۵۹۸

Bookmark and Share


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.