سینـــما کــَســـــب و کــار مــا اســـت

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

درآستانه روز ملی سینما؛

۲۱ شهریورماه؛ روز مهمی برای سینمای ایران است، روز بزرگی که در تقویم آمده و هنرمندان هنر هفتم از آن با عنوان ˝روز سینما˝ یاد می‌کنند.

گروه سینما هنرآنلاین/ سام بهشتی: از زمانی که مظفر الدین‌شاه و میرزا ابراهیم خان عکاس باشی راهی فرنگستان شدند و شاه ایران تصمیم گرفت که سینما توگراف را به ایران بیاورد، موتور سینمای ایران روشن شد و به حرکت درآمد. سینمایی که امروز صد و پنجاه سال از عمر با عزتش می‌گذرد و با تمام مشکلات موجود در این سال‌ها، هنوز نفس می‌کشد و پا برجا است.

سینمای ایران در طول این سال‌ها بحران‌های بسیاری را پشت سر قبل و در برابر نگاه سلیقه‌ای که در دوران مختلف عمرش به این فرزند تنومند هنر وارد شد، قد خم نکرده و هنوز استوار و قوی‌تر از قبل به راه خود ادامه می‌دهد.

امروز سینمای ایران به مرحله ای از کمال رسیده که در دنیا حرفی برای گفتن دارد و فیلمسازان جوان سینمای ایران موفقیت های جهانی بسیاری به ارمغان آورده اند. کشوری که به جرات می توان گفت صاحب صنعت سینما است و جزو پنج کشور برتر صاحب سینما در سطح جهان است.

روز ملی سینما بهانه ای است برای باهم بودن، برای فراموش نکردن مفهوم واحدی به نام سینمای ایران. در دوسال قبل خانواده سینمای ایران روزهای سختی را سپری کردند و قهر و دعوا جایگزین محبت‌ها و دوستی‌ها شد. درب بزرگترین نهاد صنفی کشور و خانه سینما گران در این دو سال بسته شد و این موضوع مشکلات و معضلات متعددی را برای خانواده سینمای ایران به ارمغان آورد. دو دستگی، اختلافات صنفی و تفاوت دیدگاه میان اهالی سینمای ایران تا امروز به طول انجامید.

اما امروز با تغییر و تحول های مدیریتی در راس هرم سینمای ایران و آمدن حجت الله ایوبی و ارزیابی او از شرایط موجود و دیداری که با طیف های مختلف سینمایی داشته ، قرار است امروز خانه سینما را دوباره به اهالی سینمای ایران بازگرداند.
اما در این روزهای خوب ،باید قبل را فراموش کرد و به آینده سینمای ایران امیدوار بود.

روزهای سینمایی بسیاری از راه رسید و رفت، و باید منتظر روزهای ملی سینمایی دیگری باشیم و تلاش کنیم که هیچ وقت حاشیه ها مارا از آن مفهوم واحد که سینما است، دور نکند و همگی برای رشد و اعتلای سینمای نجیب ایران تلاش کنیم. امیدواریم که دیگر شاهد روزهای تلخ و تیره در سینمای ایران نباشیم و صاحبان تفکر و اندیشه بتوانند آزادانه به خلق اثر هنری خود بپردازند.

هیچ وقت فراموش نکنیم که خانواده سینمای ایران هیچ وقت از هم جدا نخواهد شد. سینما کسب و کار، علاقه و دغدغه، عشق و زندگی ما است.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.