سینماهای شهرستانی کیفیت مناسبی ندارد

ابراهیم معیری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: حدود یک دهه پیش فرآیند سالن های دیجیتالی سینمایی در دنیا مرسوم شد و ما باید از همان دوران برای سینماهای کنونی کشور فکری می کردیم.

وی یادآور شد: متاسفانه اقدامی برای پخش دیجیتالی فیلم های سینمایی در سالن ها انجام نشد در صورتی که این اقدام موجب می شد فیلم های ما به لحاظ فنی به روز شوند.

کارگردان فیلم کتونی سفید تاکید کرد: نادیده گرفتن این مهم موجب شد امروز سالن های سینمایی ما به روز نباشد اما هنوز هم با وجود یک دهه تاخیر می تواند در راستای رسیدن به این فناوری گامهای موثری برداشت.

معیری توضیح داد: علاوه بر سالن های سینمایی فرسوده، مخاطب به دلیل نبود آثار سینمایی درخور توجه از سینما دور شده و سالن تنها دلیل دوری مخاطب از سینما نیست.

وی گفت: سالن مساله دوم در ریزش مخاطبان سینمایی است و باید به کیفیت تولیدات توجه ویژه ای داشت .

این کارگردان سینما ادامه داد: وضعیت سالن های سینمایی در شهرستان ها تفاوتی با تهران ندارد و مشکل دیدن فیلم خوب و در عین حال استاندارد نبودن سالن ها مخاطب را رنج می دهد.

معیری تاکید کرد: در سینماهای شهرستانی آپارات و سیستم صوتی مشکلات اساسی دارد و به این سالن ها رسیدگی نمی شود و تجهیزات بسیاری از این سالن ها قدیمی است.

وی توضیح داد: تلویزیون هایی که از ۱۰ سال اخیر وارد کشور شده اند به لحاظ فناوری تغییراتی اساسی داشته و دارند اما این روند تغییر در سالن های سینمایی ما دیده نمی شود و مخاطب در سالن نمایش فیلم اذیت می شود.

فراهنگ**۱۹۸۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۹۱۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.