سینما و موسیقی همچنان در مرکز بحث است/سعید قاسمی در اختتامیه جشنواره طبس: کار ما با صدا و سیما و ارشاد با “کرام‌الکاتبین” است

سعید قاسمی: چرا هنرمندان انقلابی در فتنه ۸۸ به رسالت خود در حوزه شعر و موسیقی عمل نکردند؟/ رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما در یک پیچ تاریخی هستیم؛ برای این پیچ در عرصه هنر چه کرده‌ایم؟

به گزارش خبرنگار «نسیم» این فعال فرهنگی با بیان این مطلب در اختتامیه جشنواره طبس افزود:

– چرا هنرمندان انقلابی در فتنه ۸۸ به رسالت خود در حوزه شعر و موسیقی عمل نکردند؟

– کسانی که زمانی در این انقلاب بودند، در فتنه ۸۸ به آن سوی مرزها رفتند و “تفنگت را زمین بگذار” خواندند ولی هنرمندان شعر و موسیقی ما اینجا در قضیه فتنه ساکت بودند.

– راهبرد و تفکر ما باید بر اساس مانیفست امام(ره) باشد.

– در رادیوی این کشور تصنیف‌های زمان شاه، گاه عینا پخش می‌شود و شبکه جوان، موسیقی‌هایی پخش می‌کند که مناسب با فرهنگ ما نیست و چیزی از آن‌ها عاید بچه‌های ما نمی‌شود.

– کار ما با صدا و سیما و وزارت ارشاد به قول شهید آوینی با “کرام الکاتبین” است.

– رهبر معظم انقلاب فرمودند در یک پیچ تاریخی هستیم برای این پیچ در عرصه هنر چه کرده‌ایم؟

– برای شهدای هسته‌ای، بیداری اسلامی، شهید چمران، دیپلمات‌های ربوده شده در لبنان و این مسائل در عرصه موسیقی چه کرده‌ایم؟ چرا در این حوزه‌ها کاری نشده است؟

– در دولت احمدی‌نژاد هم نتوانستیم در این عرصه‌ها کاری بکنیم و این دولت رو به اتمام است حتی برخی شعرهای زیرزمینی هم بسط و گسترش یافته است.

– هزینه و امکاناتی به هنرمندان انقلابی برای ورود به این عرصه که از ابزارهای جنگ نرم است داده نمی‌شود در حالی که اگر اصلاح‌طلبان روی کار بودند برای برنامه‌های خود خیلی مفصل حمایت می‌کردند.

– تشکیل خانه‌های چریکی هنرمندان و مقاومت و پاسداری جانانه از خون مصطفی روشن‌ها ضروری است.

Tags:


کافه‌سینما-سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.