شان علی استون به ایران می‌ آید+عکس

۲۵م دیماه ،

سومین همایش بین‌المللی هالیوودیسم ۱۵ تا ۱۸ بهمن ماه در هتل آزادی با حضور هنرمندان و نظریه‌پردازان ایرانی و خارجی و چهره‌های سینمایی چون شان علی استون برگزار می‌شود.

ممتازنیوز: سومین همایش بین‌المللی هالیوودیسم ۱۵ تا ۱۸ بهمن ماه در هتل آزادی با حضور هنرمندان و نظریه‌پردازان ایرانی و خارجی و چهره‌های سینمایی چون شان علی استون برگزار می‌شود. 

 نشست مطبوعاتی سومین همایش بین‌المللی هالیوودیسم صبح امروز دوشنبه ۲۵ دی‌ماه با حضور یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره فجر، غلامرضا منتظمی رئیس همایش و جمعی از اهالی رسانه در موسسه رسانه‌های تصویری برگزار شد.

در ابتدای این نشست عشیری گفت: تفکرهای امپریالیستی و نگاه ضد ایرانی در جامعه غرب در سال‌های قبل سبب شد فیلم‌های ضدایرانی ساخته شود اما برگزاری این کنفرانس تحلیلی می‌تواند بستری برای پژوهش‌های سینمایی و هنری در زمینه مقابله با این پدیده بوجود آورد. امسال جشنواره فجر در حوزه بین‌الملل نگاه ویژه‌ای به کشورهای جهان اسلام دارد و به معضل تروریسم و صهیونیسم می‌پردازد.

در ادامه غلامرضا منتظمی رئیس همایش عنوان کرد: در سومین دوره برگزاری این همایش اهمیت حضور اشخاص بیشتر حس می‌شود، زیرا این اهمیت به تحولات امروز جهان برمی‌گردد. هالیوود بخش کوچکی از سیطره صهیونیسم است و از این رو اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: در سال دوم برگزاری این همایش نظریه پردازان بزرگی در حوزه هنر، فکری و اعتقادی حضور داشتند اما امسال این تعداد بیشتر شده است. ما امروز با جریان تازهی در غرب روبرو هستیم؛ جریانی که تحت تاثیر انقلاب اسلامی است. امروز باید به خودمان افتخار کنیم که چنین تاثیرگذاری در جهان داریم.

منتظمی دربارهٔ برگزاری این همایش گفت: این کنفرانس در چهار روز برگزار خواهد شد که در یکی از بخش‌های آن فیلم‌های ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی بررسی می گردد. این آثار طی دو روز به نمایش درمی آیند از این طریق می توان اهدافی را که چنین فیلم هایی از طریق هالیوود دنبال می کنند، شناسایی کرد.

وی با اشاره به نمایش این آثار گفت: یکی از فیلم‌ها “غیر قابل تصور” است این فیلم قصد دارد نشان دهد ایران دارای بمب هسته ای است. “غیرقابل تصور” فیلم عجیبی است و نظر هنری و تکنیکی در سطح بالایی قرار دارد. همچنین فیلم “اورشلیم شمارش معکوس” با نگاه دیگری بحث هسته‌ای ایران را دنبال می‌کند و می‌خواهد نشان دهد ایران به دنبال بمب‌گذاری در آمریکا است.

منتظمی ادامه داد: این فیلم‌ها پانزدهم و شانزدهم بهمن در هتل آزادی به نمایش درمی‌آیند. دو روز بعدی همایش هم مقالات ارائه می‌شود و نظریه‌پردازان و هنرمندان ایرانی و خارجی دربارهٔ این موضوع صحبت می‌کنند.

رئیس همایش هالیوودیسم با اشاره به محورهای این کنفرانس گفت: تولید فیلم‌های ضد ایرانی، مقابله با سینمای سلطه و رابطه سینمای هالیوود و صهیونیسم از محورهای این همایش است. جا دارد از مجتبی حبیبی نویسنده کتاب “سینما و صهیونیسم” تشکر کنم. ما این کتاب را به مدعوین هدیه می‌دهیم.

وی افزود: اقتصاد هالیوود که به بررسی جریان پول در هالیوود می‌پردازد، نقش سینمای مستقل در بیداری جهانی، هالیوود و گسترش خشونت، ایران‌هراسی در هالیوود و… از دیگر محورهای این همایش است. همچنین مقالاتی به صورت انگلیسی و فارسی در اختیار علاقه‌مندان قرار می گیرد.

منتظمی دربارهٔ میهمانان این همایش گفت: یکی از اعضای پارلمان اروپا که از کشور ایتالیا می باشند، همچنین گیلاد آتسمود که یهودی و ضد صهیونیسم واقعی است، میشل کاریز پارپر، شان استون، آرت اولویه و دیگر اشخاصی که متعاقبا اسامی آنها اعلام خواهد شد، از میهمانان این همایش می باشند.

رئیس همایش هالیوودیسم دربارهٔ دستاوردهای دو کنفرانس قبلی عنوان کرد: ما در این کنفرانس‌ها با مجموعه‌ای از سینماگران پروژه‌هایی را برای تولیدات مشترک تعریف کردیم به طور نمونه پروژه‌ای دربارهٔ روژه گارودی قرار است ساخته شود. ما مدعوین را از هم شناسایی می کنیم و بعد آنها را دعوت خواهیم کرد مطمئن باشید برگزاری این همایش تاثیر بزرگی در جهان دارد. نسل جوان ما امروز تحت تاثیر دنیای غرب است و جنگ نرم و ما باید مراقب جنگ نرم باشیم. ما وظیفه داریم این اشخاص را در دنیا معرفی کنیم تا بدانند تنها نیستند و ما به آنها کمک می کنیم.

وی در پایان دربارهٔ حضور سینماگران ایرانی در این همایش گفت: ما یک شورای سیاستگذاری و کمیته علمی داریم که برای دعوت از همه اشخاص در آن جلسه می‌گذاریم قطعا از نظرات فیلمسازان ایرانی هم استفاده می‌کنیم ما انتظار داریم سینماگران، دانشجویان و علاقمندان در این همایش شرکت کنند و با این هنرمندان خارجی وارد بحث و گفتگو شوند.

خبرگزاری مهر

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.