شبکه آی فیلم ظرفیت‌های رسانه‌ای ایران را نشان داد

وزیر ارشاد در اختتامیه اجلاس رادیو و تلویزیون‌های اسلامی:

شبکه آی فیلم ظرفیت‌های رسانه‌ای ایران را نشان داد

جام جم آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تعدد شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی در ایران اشاره و یادآوری کرد: ما می‌توانیم از ظرفیت‌های مختلف این شبکه‌ها استفاده کنیم. شبکه «آی فیلم» هم نشان داد ظرفیت‌های مختلفی پیش رو داریم.

سیدمحمد حسینی که در مراسم اختتامیه ششمین اجلاس عمومی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی سخن می‌گفت، بیان کرد: در رویارویی جبهه حق و باطل در طول تاریخ، همواره پیروان حق با مشکلاتی مواجه بودند؛ اما با ایمان، عزم و اراده توانسته‌اند این مشکلات را پشت سر بگذارند. امروز هم این رویارویی تمام‌عیار است، از جمله در حوزه رسانه، چنین رویارویی تمام عیاری وجود دارد.

وی تأکید کرد: اگر طرف مقابل را ببینیم، به‌طور طبیعی از امکانات و سرمایه بیشتری برخوردار است، غول رسانه‌ای دنیا در دست نظام سلطه و سرمایه‌گذاری است؛ اما محدودیت‌های ما به این معنا نیست که در عزم و اراده پیروان حق تزلزل وارد شود.

وزیر ارشاد با اشاره به اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، گفت: در گذشته، این جمع را هم نداشتیم. بذری که کاشته شده، به یک شجره طیبه تبدیل شده و ان‌شاءالله روزبه‌روز به‌طور موثرتری در جبهه بیداری و روشنگری گام بردارد. در جنگ‌های نظامی تاریخ هم همیشه این‌طور بوده که جبهه باطل گسترده‌تر بوده است، اما به تعبیر قرآن نباید به تعداد اندک نگریست، بلکه باید به ایمان توجه کرد که می‌تواند موثرتر باشد. اگر دیگران از امکانات وسیعی برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی استفاده می‌کنند، پایه آنها بر منافع شخصی است، اما ما که در راه حق قدم برمی‌داریم می‌توانیم دل‌ها را تحت تأثیر قرار دهیم.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش به آیه ۶۳ از سوره «انفال» اشاره و بیان کرد:‌ دل‌ها در دست خداوند است و اوست که الفت و محبت را ایجاد می‌کند. همان‌طور که پیامبری که تنها بود، اقصی نقاط دنیا بر گردش پروانه‌وار گشتند و یک قدرت بزرگ تشکیل شد، حالا هم همین است. شاید هیچ‌وقت باور نمی‌کردیم انقلاب اسلامی پیروز شود یا اتحاد جماهیر شوروی فرو بریزد یا بیدار اسلامی در کشورهای منطقه شکل گیرد. من به سهم خودم از تلاش‌های دوستان تشکر می‌کنم و امیدوارم که در عرصه جهانی تأثیرگذار باشند.

او تأکید کرد: امروزه حتی در کشورهای غیرمسلمان هم این گرایش ایجاد شده است که باید با نظام سرمایه‌گذاری مقابله کنند. حتی چند هفته پیش، در تهران جشنواره فیلم‌های مستقل را داشتیم و کسانی از سراسر دنیا که با وضع موجود مخالف‌اند، در آن شرکت داشتند. خیلی وقت‌ها موضع‌گیری‌ آنها مثل ماست و معتقدند تغییر باید صورت گیرد. از همین رو، ما باید به جای انفعال، موضع چالشی داشته باشیم و قطعا در این مقابله، از کسانی که خودشان در غرب و آمریکا هستند استفاده کنیم.

حسینی به محور وحدت بین مسلمانان که قرآن و پیامبر اسلام (ص) است اشاره و اظهار داشت: دشمن هم همین دو محور را مورد هدف قرار داده و البته این از جهالتش است که روی نقطه‌ای دست گذاشته که محور اتصال یک‌ونیم میلیارد نفر مسلمان در دنیاست؛ اما همین که آنها به پیامبر اسلام (ص) حمله می‌کنند ما باید از حریم پیامبر (ص) دفاع کنیم، خود این مسأله می‌تواند یک عامل جهت‌دهی باشد.

او ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند بین ما اختلاف بیاندازد و این کار را از روش‌های مختلفی مانند ایجاد فرقه‌های متفاوت انجام می‌دهد؛ اما باید به عامل وحدت تکیه کنیم. مثلا وقتی آنها بحث قرآن‌سوزی را مطرح می‌کنند، باید از قرآن دفاع کنیم یا وقتی آنها فیلم جسارت‌آمیزی را که حتی ارزش هنری ندارد، می‌سازند باید پیامبر اسلام (ص) را معرفی کنیم، در شرایطی که دنیا آماده است باید ایشان را به دنیا معرفی کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: این‌ها راه ابوسفیان‌ها و ابوجهل‌ها را طی می‌کنند. در عصر پیامبر اسلام (ص) هم این نارواها وجود داشت و این‌که آنها بخواهند به پیامبر (ص)توهین کنند چیز جدیدی نیست؛ اما ما حالا باید بیش از گذشته در این مورد کار کنیم و سیره و زندگی پیامبر (ص) را به دنیا معرفی کنیم. قطعا هنر و رسانه می‌تواند این کار را انجام دهد.

شبکه آی فیلم ظرفیت‌های رسانه‌ای ایران را نشان داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنانش به تعدد شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی در ایران اشاره و یادآوری کرد: ما می‌توانیم از ظرفیت‌های مختلف این شبکه‌ها استفاده کنیم. شبکه «آی فیلم» هم نشان داد ظرفیت‌های مختلفی پیش رو داریم. سریال‌های زیادی هستند که می‌توانند مورد توجه قرار گیرند، چون خیلی از مردم دنیا از این‌که فقط به بعد مادی توجه شود خسته شده‌اند. ما در وزارت فرهنگ و ارشاد حامی محصولاتی هستیم که بیانگر فرهنگ اسلامی هستند و تلاش می‌کنیم فراتر از ایران را هم مد نظر داشته باشیم.

نگارش فیلم‌نامه ۲۲ روز با همکاری وزارت فرهنگ فلسطین

او سپس از همکاری با وزارت فرهنگ فلسطین برای نگارش فیلم‌نامه‌ای به نام «۲۲ روز» خبر داد و افزود: چندی پیش، وزیر فرهنگ فلسطین در ایران بود و صحبت از این شد که فیلم‌نامه «۲۲ روز» را مشترکا آماده کنیم. نمونه دیگر هم که به فلسطین پرداختیم فیلم‌هایی مانند «شکارچی شنبه» یا «سی‌وسه روز» است که نشان می‌دهند شهادت‌طلبی و شهامت در حزب‌الله لبنان وجود دارد.

حسینی همچنین درباره دفاع مقدس گفت: ده‌ها فیلم دفاع مقدسی ساخته‌ایم که نشان دهیم روحیه سرداران و رزمندگان ما، همان روحیه رزمندگان صدر اسلام است. به مردم دنیا هم می‌توان نشان داد که برای پیروزی، راهی به‌جز مقاومت وجود ندارد و اگر ما اقدام کنیم خداوند هم یاری‌مان می‌کند. نباید این‌طور باشد که فکر کنیم اگر بنشینیم تحولی ایجاد می‌شود. ما از این‌که اعلام کنیم حامی مقاومت هستیم، ابایی نداریم و در همان جبهه‌ای هستیم که مقاومت هم هست.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.