شبکه آب های سطحی ورودی غربی تهران از مرز ۵۰ درصد گذشت

اردیبهشت ۱۴۰۳

شهردار منطقه ۹ تهران از مراحل تکمیل طرح جامع شبکه آبهای سطحی محدوده خبر داد و گفت: در حال حاضر اجرای این طرح در سطح منطقه از مرز ۵۰ درصد قبل است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسین سلطانی با اعلام این خبر گفت: در سال جاری از سوی شهروندان تهران توجه ویژه ای به تکمیل و توسعه طرح جمع آوری آبهای سطحی در پایتخت شده و بر همین اساس، این موضوع در اولویت فعالیتهای عمرانی این شهرداری قرار گرفته است.

وی افزود: اجرای این طرح در قالب طرح پیشنهادی مشاورین در خصوص هدایت آبهای سطحی از طریق لوله های پلی اتیلن در سطح محدوده از مرز ۵۰ درصد قبل و بقیه بر اساس برنامه تنظیمی عملیاتی می گردد.

سلطانی با اشاره به اینکه از سال ۸۶ تا به حال حدود ۱۵ کیلومتر از شبکه آبهای سطحی در منطقه اجرایی شده نیز تصریح کرد: به منظور ساماندهی وضعیت آبهای سطحی و رفع هرگونه آب ماندگی و آبگیری در معابر به تعداد ۱۵ مورد حوضچه رسد بگیر نیز احداث شده است.

وی ادامه داد: بر اساس طرح تکمیلی شبکه جمع آوری آبهای سطحی پیش از ۴۰ مورد حوضچه آبگیر در محدوده منطقه احدث می گردد و درمعابر شریانی و اصلی نیز اجرا شده است .

شهردار منطقه ۹ خاطر نشان کرد: طرح جامع جمع آوری آبهای سطحی در خیابانهای معراج، استاد معین، دامپزشکی و میز قاسمی از محدوده ناحیه یک و خیابانهای امامزاده عبدالله(ع) ، ۴۵ کیلومتری زرند، جوجانی، واشقانی فراهانی و نیروی هوایی از محدوده ناحیه ۲ اجرایی شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با اصلاح شیب طولی و عرضی خیابان ها از طریق روکش آسفالت و همچنین تعریض و تعمیق آنها تلاش می کنیم شبکه هدایت آب های سطحی را اصلاح کرده و در سال جاری شاهد نقاط آبگیر در این بخش از پایتخت نبوده و سهولت تردد را برای شهروندان در فصل بارش فراهم کنیم. /


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.