شتاب بانک‌های مرکزی جهان برای خرید طلا

بینا- آمارهای رسمی نشان می دهد بانکهای مرکزی جهان همچنان به خرید طلا و افزایش ذخایر طلای خود ادامه می دهند .
به گزارش بینا به نقل از سایت طلا/ فاکس بیزینس، میزان خرید طلا از سوی بانکهای مرکزی جهان در ماههای اخیر به شدت افزایش داشته است و بانکهای مرکزی جهان به خصوص کشورهای در حال توسعه و نو ظهور قصد دارند به منظور متنوع کردن ذخایر ارزی خود ، سهم طلا در ذخایر ارزی را افزایش دهند .
بر این اساس ،صندوق بین المللی پول اعلام کرد بانکهای مرکزی روسیه بلاروس و قزاقستان در ماه سپتامبر بزرگترین فروشندگان ذخایر طلا در جهان بوده اند به طوری که این سه کشور در ماه سپتامبر بیش از ۱۲۹ هزار اونس از ذخایر طلای خود را فروخته اند .
این گزارش می افزاید، بانکهای مرکزی برزیل و اوکراین نیز در این مدت بیش از ۶۶ هزار اونس طلا به ذخایر خود افزوده اند . بانکهای مرکزی جمهوری چک و مکزیک نیز در ماه گذشته بخش کوچکی از ذخایر طلای خود را فروخته اند .
نوسانات شدید ارزش دلار و یورو در سالهای اخیر بانکهای مرکزی کشورهای در حال توسعه و نو ظهور را برای خرید طلای بیشتر تشویق کرده است . این مساله تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای جهانی طلا و قیمت آن در ماههای گذشته داشته است .
میزان ذخایر طلای بانک مرکزی ترکیه در ماه گذشته با رشد ۲۲۰ هزار اونس روبه رو شده است . بانک مرکزی ونزوئلا نیز در ماه آگوست ۱۲۰ هزار اونس از ذخایر طلای خود را فروخته است .

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.