شرایط شرکت داوطلبان غیرایرانی در آزمون دستیاری اعلام شد

۳۰م آذر ،

2-125.jpg

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام آزمون دستیاری تا پنجم دی ماه، شرایط پذیرش و آموزش دستیاران غیر ایرانی در دوره‌های تخصصی بالینی پزشکی را اعلام کرد.

دکتر سید امیر محسن ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به شرایط پذیرش و آموزش دستیاران غیر ایرانی در دوره‌های تخصصی بالینی پزشکی، گفت: متقاضیانی که مدرک دکتری عمومی پزشکی (M.D) خود را از یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور اخذ کرده‌اند بر اساس ضوابط حق شرکت در آزمون پذیرش دوره‌های دستیاری را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این دسته از داوطلبان باید شش ماه دوره آموزش زبان فارسی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و اخذ نمره قبولی ۱۴ را گذرانده باشند، اظهار کرد: مدارک این دسته از داوطلبان باید قبل از آغاز، در کمیسیون ارزشیابی مدارک ثبت ‌شود و پیش‌نیازهای مربوطه را جهت اخذ MD بر اساس مصوبات شورای عالی ارزشیابی کامل کنند.

وی گذراندن موفقیت‌آمیز دوره پیش کارورزی به مدت یک سال در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را از جمله شرایط شرکت در دوره دستیاری عنوان کرد و افزود: قبولی در آزمون دستیاری منوط به کسب حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده سهمیه آزاد ایرانی در رشته محل مربوطه است.

ضیایی افزود: معرفی پذیرفته‌شدگان در سقف ۵ درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه مربوطه، مازاد بر ظرفیتی که جهت رفع نیاز کشور تعیین می‌شود توسط دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی پس از طی مراحل قانون انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش این گونه از داوطلبان در هر رشته محل در هر سال تحصیلی حداکثر دو نفر است، تصریح کرد: این دسته از دستیاران به هیچ وجه حق درخواست انتقال به سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه دستیاران غیر ایرانی پذیرفته شده در طول دوره دستیاری از کلیه قوانین و مقررات دستیاری داخل کشور تبعیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: بعد از اتمام تحصیل خود حق اشتغال به حرفه پزشکی را در جمهوری اسلامی ایران ندارند و از آنان در بدو ورود و ثبت‌نام دستیاری تعهد محضری مبنی بر بازگشت به کشور متبوع بعد از اتمام دوره به جای تعهد محضری مبنی بر بازگشت به کشور متبوع بعد از اتمام دوره به جای تعهد محضری دوران دستیاری توسط مرکز امور دانشجویی اخذ می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.