شهرˈکادوگلیˈ سودان هدف گلوله خمپاره قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فرانسه از خارطوم، به نقل از ˈدامیان رنسˈ از دفتر هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد، براساس اطلاعات رسیده، پنج گلوله خمپاره به شهر کادوگلی و حومه آن اصابت کرده است.

براساس این گزارش، ساکنان کادوگلی نیز از گلوله باران این شهر خبر داده اند که در اختیار نیروهای دولتی است و از ماه ژوئن سال گذشته با شورشیان جنبش آزادیبخش خلق سودان – شمال مبارزه می کنند.

به گفته رنس، همه کارکنان سازمان ملل متحد در کادوگلی به عنوان اقدام احتیاطی به پایگاهی میان کادوگلی و فرودگاه محلی انتقال یافتند.

هیات صلحبانی سازمان ملل متحد که در منطقه ˈابیهˈ فعالیت می کند که بر سر مالکیت آن میان سودان و سودان جنوبی اختلاف نظر وجود دارد، از این پایگاه استفاده می کند.

با اینکه رنس نتوانست شمار کارکنان سازمان ملل را که به این پایگاه انتقال یافته اند اعلام کند، اما سازمان برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اعلام کرد ۱۵ تن از کارکنان سودانی به همراه ۸ عضو خانواده های آنان و یک کارمند خارجی به این پایگاه انتقال یافته اند.

شورشیان و ارتش سودان از این حادثه ابراز بی اطلاعی کرده اند. این در حالیست که کشورهای سودان و سودان جنوبی ماه گذشته (سپتامبر) توافقی برای همکاری های امنیتی به منظور پایان دادن به منازعات دو کشور امضاء کردند.

مترجمام**۱۴۸۶**۲۰۴۷**۱۳۳۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.