شکست سیاست های کاخ سفید

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران، ” الکسی پوشکف”، رییس کمیته امور بین المللی دومای روسیه گفت: حملات به سفارتخانه های آمریکا در خاور نزدیک پی آمد شکست سیاست”هیلاری کلینتون” وزیر خارجه ایالات متحده است. 
پوشکوف معتقد است: آمریکا نباید دررابطه با “بهار عربی” دچار خیالات واهی شود: به سفارتخانه های این کشور از تونس گرفته تا یمن حمله می کنند. این به منزله شکست خط مشی هیلاری کلینتون در خاور میانه است.

به دنبال انتشار فیلمی بنام “بیگناهی مسلمانان” در شبکه اینترنت” سفارتخانه های آمریکا در خاور میانه مورد حمله مسلمانان خشمگین قرار گرفته که این فیلم را ضد اسلامی می دانند.

فیلم “بی گناهی مسلمانان” (Innocence of Muslims) توسط فردی به نام “سام باسیل”، شهروند پنجاه و دو ساله آمریکایی ساکن ایالت کالیفرنیا، ساخته شده و یک مصری ساکن خارج از آن کشور این فیلم را در “یوتیوب” منتشر کرد. گفته می شود که این دو نفر دارای دیدگاه هایی به شدت اسلام ستیز هستند.

گروهی از افراد مسلح سه شنبه شب در واکنش به انتشار فیلم آمریکایی “بیگناهی مسلمانان” با حمله به ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی “کریستوفر استیونس” سفیر آمریکا در این کشور و سه دیپلمات آمریکایی دیگر را به قتل رساندند.

همچنین تظاهراتی علیه این فیلم در برابر سفارت آمریکا در قاهره صورت گرفت که در جریان آن، تظاهرکنندگان پرچم آمریکا را که به مناسب سالگرد عملیات تروریستی یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی به حالت نیمه افراشته در آمده بود، پائین کشیدند و سوزاندند.

علاوه بر این حدود ۵۰۰ نفر از دانشجویان تهرانی ظهر امروز در مقابل سفارت سوئیس، حافظ منافع آمریکا تظاهرات اعتراض به ساخت فیلم آمریکایی “بیگناهی مسلمانان” برگزار کردند.

مسلمانان خشمگین در یمن نیز تظاهراتی در مقابل سفارت آمریکا ترتیب داده اند.
پایان مطلب/


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.