شیوع ۳۰ درصدی سالمونلا در فروشگاه های مرغ و جوجه روسیه

پنجشنبه ۲۶ مرداد ساعت ۱۱:۵۳

کد مطلب : ۶۵۰۷

 

شیوع ۳۰ درصدی سالمونلا در فروشگاه های مرغ و جوجه روسیه

محققین روسی و امریکایی در نسخه اخیر مجله ” سلامت غذایی ” تحقیق و پژوهشی چاپ کرده اند . این محققین تخمین می زنند که شیوع سالمونلا در گوشت مرغ فروشگاههای روسیه در حدود ۵ / ۳۱ درصد است .

 

شیوع 30 درصدی سالمونلا در فروشگاه های مرغ و جوجه روسیه

این تحقیق توسط دانشگاه جورجیا ، وزارت کشاورزی ایالات متحد ، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان روسیه ، مرکز تعیین کیفیت و استاندارد سازی دارو و خوراک دامی روسیه ، و آزمایشگاه بین المللی دامی Leningrad در سن پترزبورگ انجام شد .
نحوه انجام
تعداد ۶۹۸ قطعه مرغ گوشتی از سه منطقه مختلف در روسیه جمع آوری شد : مرکزی (مسکو) منطقه شمال غربی ( سن پترزبورگ) و منطقه جنوبی ( کراسنودار ) این جمع آوری از منطقه های مختلف به این منظور صورت گرفت تا ویژگی های هر بخش و یا هر شهر و همچنین میزان دمای نگهداری (برای مرغ منجمد) در هر فروشگاه و خرده فروشی را نشان میدهد.
این آزمایش به شیوه شست و شوی کامل لاشه و به منظور وجود سالمونلا انجام گرفت .
نتایج آزمایش
شیوع کلی سالمونلا ۵ / ۳۱ درصد بود . اما به لحاظ منطقه این شیوع سالمونلا تفاوت داشت به این صورت که در مسکو ۳ / ۲۹ درصد ، سنپترزبورگ ۵ / ۳۸ درصد ، در کراسنودار ۸ / ۲۳ درصد بود و به لحاظ خرده فروشی در سوپر مارکت های بزرگ تعداد ۸ / ۲۸ درصد ، در سوپر مارکت ها ( بخشی از فروشگاه های زنجیره ای ) ۹ / ۳۱ در صد ، در سوپر مارکت های مستقل ۳ / ۴۴ درصد ، در تره بارها ۶ / ۲۶ در صد ، به لحاظ شرکت های مرغداری ، در شرکت های تلفیقی مرغداری ۳ / ۳۴ درصد و شرکت های غیر تلفیقی مرغداری ۹ / ۲۲ درصد .
با افرایش و ارتقاء استراتژی و خط مش هایی نظیر زراعت صحیح و تکنیک های مدیریتی ، شیوع سالمونلا گوشت پرندگان کاهش می یابد و در نتیجه سلامت فراورده های مرغ و جوجه نیز بالا می رود.

 


موسسه اطلاعات مرغداری – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.