صادرات نفت بخش خصوصی از مرز ۲۰ میلیون بشکه عبور کرد/ راه اندازی ۳ کنسرسیوم خصوصی برای صادرات نفت

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی گفت: بیش از ۲۰ میلیون بشکه نفت توسط بخش خصوصی به بازارهای مختلف جهان صادر شده و به زودی به بازارهای آسیایی و اروپایی چندین محموله صادر می شود.

حسن خسروجردی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب که بخش خصوصی در مجموع از ۴ ماه گذشته تا کنون بیش از ۲۰ میلیون بشکه نفت خام به بازارهای مختلف صادر کرده است افزود: در این مدت انواع نفت سبک و سنگین ایران به کشورهای مختلف جهان توسط بخش خصوصی صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه صادرات بیش از ۲۰ میلیون بشکه توسط بخش خصوصی بدون مشارکت و بازاریابی امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران انجام شده است گفت: در حال حاضر مذاکراتی با شرکت های خارجی برای صادرات چندین محموله جدید نفت توسط بخش خصوصی به پایان رسید و به زودی چندین محموله جدید نفت به بازارهای هدف ارسال می شود.

خسروجردی اظهار داشت: هم اکنون با  تدابیر اتخاذ شده هیچ گونه مشکلی در انتقال ارز حاصل از فروش نفت به داخل کشور وجود ندارد با راه اندازی مرکز مبادلات ارزی صادرکنندگان خصوصی نفت مشکلی در تبدیل ارز نیست.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت و گاز و پتروشیمی با  تاکید بر این که در حال حاضر ارز حاصل از صادرات نفت به طور کامل در مرکز مبادلات ارزی عرضه می شود افزود: در چند ماه گذشته با حمایت دولت، صادرات نفت با کشتی های نفتکش با بیمه ایرانی و داخلی انجام می شود که این موضوع عملا منجر به خنثی شدن تحریم بیمه نفت ایران شده است.

**راه اندازی ۳ کنسرسیوم خصوصی برای صادرات نفت

وی تاکید کرد: از چهار ماه گذشته تا کنون با موافقت شرکت ملی نفت ایران، بانک مرکزی و سایر دستگاه های دولتی، راه اندازی ۳  کنسرسیوم خصوصی برای صادرات نفت ایران در دستور کار قرار گرفته و چند روز آینده کار خودش را شروع می کند.

خسروجردی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از خام فروشی همچنین ساخت پالایشگاه های کوچک را در دستور کار خود قرار دادیم./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.