صالحی: ایران اجازه سرنگونی حکومت سوریه به وسیله سناریوهای غربی را نمی‌دهد

۲۵م آذر ،

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان، در گفت و گو با پایگاه خبری عربی پرس، اعلام کرد؛ ایران اجازه موفقیت و یا پیاده سازی هرگونه سناریو غربی برای سرنگونی حکومت سوریه را نمی‌دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان، با بیان این مطلب افزود: ایران با محکومیت هرگونه مداخله نظامی و کمک تسلیحاتی بعضی کشورهای غربی و عربی به مخالفان حکومت سوریه، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اجازه موفقیت طرح‌ها و سناریوهای غربی برای سرنگونی حکومت سوریه را نمی‌دهد.

وی در ادامه می افزاید؛ اقداماتی که کشورهای غربی و بعضی کشورهای منطقه در سوریه انجام داده و برنامه ریزی می‌کنند، چیزی جز نقض آشکار توافقنامه‌ها و ارزش‌های آسمانی و زمینی نیست و اقداماتی خصمانه و یکجانبه بر ضد دولت و مردم سوریه است.

صالحی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه هر چه سریعتر باید کشتارهای مردم بی دفاع از سوی گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه توقف یابد، از تلاش‌های ایران برای گفت و گو با فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه و دو کشور مصر و عربستان خبر داد و طرح ۶ ماده‌ای ایران را جزء راه حل‌های پایان بحران در سوریه نام برد.

وزیر امور خارجه کشورمان، توافقنامه‌های بین المللی صادر شده بر ضد سوریه را محکوم و این توافقنامه‌ها را بر ضد کشورهای مستقل و یکی از اعضای سازمان ملل متحد قلمداد کرد که هدف آن، افزایش فشار بر سوریه برای تغییر مواضع خود در قبال اشغالگران صهیونیست و استکبار جهانی برشمرد.

وی همچنین می‌افزاید؛ مردم سوریه حق دارند که رئیس جمهور و نوع نظام خود را براساس انتخابات تعیین کنند و هیچ کشور خارجی نمی‌تواند این حق را از مردم سوریه بگیرد.

علی اکبر صالحی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همچنان از گفت و گوی ملی بین حکومت و مخالفان حمایت می‌کند، تنها راه حل برای پایان بحران سوریه را، گفت و گوی فراگیر بدون مداخله خارجی‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد که انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری پیش رو در سوریه، به آشتی ملی در این کشور منجر شود.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.