صبح ورزش کنیم یا بعدازظهر؟

۲۸ آبان ،

گرچه تا کنون ارتباطی بین ساعات خاصی از روز و میزان سوزانده شدن کالری یافت نشده است، اما ساعات مختلف روز، احساس شما در هنگام ورزش کردن را، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش تفسیری خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان می‌گویند، اگر برنامه‌ی شما متغیر است و امکان داشتن برنامه‌ی ثابتی را ندارید، صبح‌ها، بهترین وقتی است که می‌توانید ورزش کنید.

بر اساس تحقیقات انجام شده، عادت به ورزش مداوم در صبح بهتر شکل می‌گیرد. ممکن است سبب، این باشد که ورزش صبح، پیش از بقیه‌ی کارها انجام می‌شود و وقتی که ورزش به وقت دیگری موکول شود، کارهای دیگر که به نظر مهمتر می باشند، وقت ورزش را اشغال می‌کنند. همچنین صبحها دمای بدن پایینتر است و وقت بیشتری برای گرم کردن بدن صرف می‌شود.

اگرچه تا کنون ارتباطی بین ساعات خاصی از روز و میزان سوزانده شدن کالری یافت نشده است، اما ساعات مختلف روز، احساس شما در هنگام ورزش کردن را، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برای اینکه بر اساس ساعت داخلی بدن، بهترین وقت ورزش کردن را برای خود پیدا کنید ،نیاز به کارشناس ندارید. ساده‌ترین و بهترین کار این است که وقت‌های مختلف در طول روز را امتحان کنید. به مدت چند هفته صبح‌ها ورزش کنید، پیش از ظهر را امتحان کنید و مدتی نیز عصرها ورزش کنید. ببینید که از کدامیک از این وقت‌ها بیشتر لذت می‌برید و ادامه دادن کدامیک احساس خوبی به شما می‌دهد. همچنین برای پیدا کردن وقت مناسب، نوع ورزش و میزان تمایل خود به تکرار ورزش و عادت کردن به آن را در نظر بگیرید.

به یاد داشته‌باشید بلافاصله پس از غذا ورزش نکنید. زیرا به جای اینکه خون برای هضم غذا به دستگاه گوارش هدایت شود، به سمت عضلات می‌رود تا ورزش انجام شود. به همین سبب در هضم و گوارش غذا اختلال ایجاد می‌شود. بین یک وعده‌ی غذایی سنگین و ورزش باید ۹۰ دقیقه فاصله در نظر بگیرید.


مهم‌ترین نکته این است: وقتی را برای ورزش کردن انتخاب نمایید که بتوانید آن را تکرار کنید تا ورزش کردن برای شما به یک عادت تبدیل شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.