صخره مالی نفت را رها نمی‌کند

۱۴م آذر ،

4757521.gif

بهای نفت در بازار‌های جهانی امروز(سه‌شنبه) کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نگرانی‌ها دربارهٔ‌ تقاضای نفت و همچنین انتشار یافتن آمار ضعیف تولید در آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده‌ نفت جهان و همچنین نامشخص بودن نتیجه مذاکرات دربارهٔ‌ بن‌بست مالی آمریکا(صخره مالی) بهای نفت را در بازار‌های جهانی کاهش داد.

بر این اساس نفت برنت دریای شمال با ۴۳ سنت کاهش ۱۱۰ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه معامله شد و بهای نفت سبک آمریکا با ۴۸ سنت کاهش به ۸۸ دلار و ۶۱ در هر بشکه رسید.

این درحالی است که نگرانیها دربارهٔ‌ اختلال در عرضه نفت به سبب تنش در خاورمیانه مانع از کاهش بیش از حد قیمت‌ها می‌شود.

ناتالی رامپونو تحلیل‌گر نفتی در سیدنی استرالیا گفت: بازار‌های نفتی با آمارهای تولید ضعیف‌تر از حد انتظار مواجه شده‌اند و همچنین چشم‌انداز اقتصادی آمریکا همچنان مبهم است.

وی افزود: ما همچنین شاهد خبرها مبهمی دربارهٔ مذاکرات بن‌بست مالی هستیم.

سرمایه‌گذاران نگران وضعیت اقتصادی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان به ویژه به سبب ضعف موجود در منطقه بحران‌زده یورو می باشند.

پس از اعلام موسسه‌ مدیریت عرضه(آی اس ام) مبنی بر رسیدن شاخص فعالیت کارخانه‌ها به پایین‌ترین سطح از ژوییه ۲۰۰۹ به سبب ابهام در مذاکرات بودجه آمریکا و همچنین به سبب بروز طوفان سندی، نگرانی‌ها در این خصوص افزایش یافته است.

تحلیلگران در بانک آمریکایی مریل لینچ طی گزارشی گفتند: به نظر می‌رسد ضعف ماه جاری به سبب نگرانی‌ها دربارهٔ‌ بن‌بست مالی است نه کاهش تولید ناشی از طوفان سندی.

آنها گفتند: نگرانی‌ها دربارهٔ‌ صخره مالی احتمالا چند هفته‌ دیگر طول خواهد کشید.

قانون‌گذاران آمریکایی در واشنگتن در حال گفت‌وگوهای سخت دربارهٔ حل مشکلات اقتصادی موسوم به “صخره مالی” می باشند که شامل افزایش همزمان مالیات با کاهش بودجه است.

در صورتی که این مذاکرات تا اول ژانویه به نتیجه نرسد اقتصاد آمریکا ممکن است مجددا دچار رکود شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.