صداوسیما در زلزله کارنامه مثبتی دارد

جام جم آنلاین: نماینده شهر زلزله زده بم با اشاره به زلزله روز شنبه شهرستان اهر و هریس و ورزقان گفت: عملکرد رسانه ملی در زلزله آذربایجان شرقی خوب بوده و این رسانه کارنامه مثبتی دارد.

موسی غضنفرآبادی امروز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به عملکرد رسانه ملی در پوشش اخبار زلزله استان آذربایجان شرقی و شهرستانهای ورزقان، اهر و هریس گفت: رسانه ملی اخبار این زلزله را همچون زلزله بم به خوبی پوشش داد و ما از این عملکرد راضی هستیم.

وی افزود: رسانه ملی هم میزان وسعت زلزله را منعکس کرد و هم میزان خسارات به عمل آمده را.

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس افزود: رسانه ملی در چند روز گذشته در اخبار متنوع خود که از شبکه های مختلف پخش شد، نیازمندیهای مردم و مشکلات آنها را منعکس کرد. همچنین حضور مسئولین از جمله وزیر کشور، وزیر بهداشت و معاون اول رئیس جمهور در مناطق زلزله زده را به خوبی پوشش داد و تلاش شد تا مشکلات واقعی مناطق زلزله زده اطلاع رسانی شود.

غضنفرآبادی با بیان اینکه تصمیمات گرفته شده برای مقاوم سازی و بازسازی بم از سوی رسانه ملی به اطلاع مردم رسید، تاکید کرد: در مجموع صداوسیما به خوبی اخبار این زلزله را پوشش داد و ما را به یاد پوشش اخبار زلزله بم انداخت.

وی تصریح کرد: البته وسعت زلزله بم و میزان خسارات این زلزله که در سال ۱۳۸۲ اتفاق افتاد، بسیار زیاد بود اما مسئولین رسانه ملی هم در آن زمان خیلی زحمت کشیده بودند.

دو زلزله شدید بعد ازظهر روز شنبه ۲۱ مرداد ماه بخش هایی از استان آذربایجان شرقی از جمله تبریز مرکز این استان را لرزاند

طبق اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مرکز زمین لرزه اول در ساعت ۱۶:۵۳دقیقه به بزرگی ۶٫۲ به عمق ۱۰ کیلومتر در شهرستان اهر و هریس مرکز زمین لرزه دوم در ساعت ۱۷:۰۴به بزرگی شش و به عمق ۱۰ کیلومتر در شهرستان ورزقان بوده است.

این زمین لرزه ها در مناطقی از استانهای آذربایجان غربی ، اردبیل ، گیلان و زنجان نیز احساس شده است.

ورزقان در ۴۵ کیلومتری اهر و هریس در ۷۵ کیلومتر تبریز قرار دارد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.