صعود ۲ پله ای تیم ملی ایران در رده‌بندی جدید این ماه فیفا

در جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان که از سوی مرکز آمار همکاری‌های فیفا اعلام شده تیم ملی ایران ۲ پله در رده‌بندی جهانی صعود کرده و به رده سی و هفتم جهان رسیده است.

رده بندی ماه سپتامبر تیم‌های ملی فوتبال جهان قرار است پنجشنبه(فردا) از سوی سایت فیفا منتشر شود. در آستانه انتشار رده بندی فیفا، مرکز آمار همکاری‌های فیفا که همیشه زودتر از فیفا رده بندی‌ها را اعلام می‌کند، این بار نیز رده بندی ماه سپتامبر تیم‌های ملی جهان را اعلام کرده که در آن آرژانتین همچنان تیم نخست جهان است و بلژیک و آلمان نیز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران نیز که از دو دیدار اول خود در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ چهار امتیاز  کسب کرده است، این بار با ۲ پله صعود نسبت به ماه قبل به رده سی و هفتم جهان رسیده است. تیم ملی ایران همچنان تیم اول آسیا باقی مانده است. تیم دوم آسیا ژاپن است و تیم ملی کره نیز نسبت به ماه قبل در رده‌بندی آسیا سقوط کرده است.

برزیل نیز بعد از نتایج خوبی که در انتخابی جام جهانی کسب کرد، با ۵ پله صعود به همراه کلمبیا در رده چهارم مشترک قرار خواهد گرفت. شاگردان تیته(Tite) هر دو دیدار خودشان (اکوادور و کلمبیا) در انتخابی جام جهانی را با برد به پایان رساندند.

همچنین ولز نیز بار دیگر به جمع ۱۰ کشور نخست رده بندی فیفا بازگشت و این به قیمت سقوط دو پله‌ای اسپانیا انجامید که باعث شد ماتادورها در رده یازدهم جدول رده‌بندی فیفا قرار بگیرند و همچنین ایتالیا نیز با دو پله سقوط در جایگاه سیزدهم جای خواهد گرفت.

از نکات جالب همچنان بالا بودن جایگاه ولز نسبت به انگلیس است. جایی که شاگردان آلردایس(Sam Allardyce) بعد از برد برابر اسلواکی به رده دوازدهم جهان صعود کردند.

رده بندی ۲۰ کشور نخست فوتبال:

۱٫ آرژانتین

۲٫ بلژیک

۳٫ آلمان

۴٫ برزیل

۴٫ کلمبیا

۶٫ شیلی

۷٫ پرتغال

۸٫ فرانسه

۹٫ اروگوئه

۱۰٫ ولز

۱۱٫ اسپانیا

۱۲٫ انگلیس

۱۳٫ ایتالیا

۱۴٫ کرواسی

۱۵٫ مکزیک

۱۶٫ سوئیس

۱۷٫ لهستان

۱۸٫ کاستاریکا

۱۹٫ اکوادور

۲۰٫ مجارستان

بهترین تیم قاره آفریقا در رده بندی فیفا الجزایر است که با وجود ۲ پله سقوط در رده سی و چهار قرار گرفته است و بهترین تیم قاره آسیا نیز همچنان ایران است که در رده سی و هفتم قرار دارد.

غیبت هلند در بین بیست کشور نخست همچنان یکی از نکات جالب دیگر رده بندی فیفا است. هلندی‌ها در این ماه به یونان باختند و با سوئد به تساوی رضایت دادند. با این وجود دو پله صعود کردند و در رده بیست و چهارم جهان جای دارند.

گردآوری:گروه ورزش ممتاز نیوز
momtaznew.com/sport
منبع:isna.ir

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.