صفارهرندی به تماشای نمایش ˝من که دا نیستم˝ نشست

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

محمد حسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از نمایش ˝من که دا نیستم˝ در تالار اندیشه حوزه هنری دیدن کرد.

  به گزارش ممتاز به نقل از هنرآنلاین،محمد حسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای نمایش «من که دا نیستم» نوشته مهرداد رایانی مخصوص و به کارگردانی حسین پارسایی در تالار اندیشه حوزه هنری نشست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نمایش «من که دا نیستم» به ارزش‌های دفاع مقدس پایبند است، گفت: نمایش «من که دانستیم» نوعی دوباره‌ گویی‌ها تکیه کردن‌ به حق است. منتها عیبی ندارد یک داستان را به روایت‌های مختلف بشنویم حتی بی‌زمان و بی‌مکانش کنیم و به فضایی ببریم ولی به ارزش‌هایی که مدنظر آن اشخاص بوده و همچنان به ان پایبند می باشند، وفادار باشیم. این پایبندی در نمایش «من که دانیستم» به کارگردانی پارسایی وجود دارد.

صفار هرند اظهار داشت: اصل ماجرا یعنی نگاه به دفاع مقدس با زاویه‌های دید مختلف یک امر پسندیده‌ است زیرا ریشه‌های ما آنجاست. اگر امروز در قله‌های اقتدار، عزت و آبرو نشسته‌ایم محصول زحمت‌ها و رنج‌هایی بوده که نسلی از ما برده‌‌اند و برجسته کردن آن وظیفه‌ای برای اهالی هنر است.

وی ادامه داد: کاری که به نام «دا» در جامعه ما انتشار یافت یک منبع الهام بخشی است برای دیدن یک روی دیگر جنگ است، یعنی ورود عناصر غیرنظامی و مردمی که داشتند زندگی‌شان را می‌کردند اما روزی چشم باز کردند و خود را وسط میدان جنگ دیدند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نوع مواجه کسی مثل خانم حسینی که جلوه‌ای از آن را به نام «دا» در نمایش حسین پارسایی می‌بینید. او نماد همه غیرت یک ایرانی مسلمان است که پای ارزش‌ها، وطن، خاک و تاریخ خود ایستاده است.

نمایش «من که دا نیستم» نوشته مهرداد رایانی مخصوص و به کارگردانی حسین پارسایی هر روز ساعت ۱۹ در تالار اندیشه حوزه هنری اجرا می‌شود.


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.