صلیب سرخ و هلال احمر سوریه کشته شدن یک امدادگر را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، “خالد خفاجی” یکی از کارکنان هلال احمر سوریه سه‌شنبه‌شب در دیرالزور در شرق سوریه هدف گلوله قرار گرفت و روز چهارشنبه جان سپرد. این دومین بار در عرض کمتر از یک ماه است که یکی از کارکنان هلال احمر در حال انجام وظیفه کشته می‌شود.

در پی این حادثه هلال احمر سوریه، کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین‌المللی جمعیتهای صلیب سرخ و هلال احمر به شدت از مرگ خفاجی ابراز تاسف کرده و این واقعه را به شدت محکوم کرده‌اند.

 

“عبدالرحمن العطار” رئیس هلال احمر سوریه با ابراز تاسف شدید از این حادثه، گفت : تمام طرفهای درگیر باید به کارکنان مراقبتهای درمانی و نشانهای صلیب سرخ و هلال احمر احترام بگذارند و به آنها اجازه دهند تا بدون ممانعت و در ایمنی کمکهای خود را ارائه کنند.
 

در همین حال “ماریان گاسر” رئیس دفتر نمایندگی صلیب سرخ در سوریه در این رابطه اظهار داشت : کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ حمله به غیرنظامیان به هرشکلی را محکوم می‌کند چه حمله به کارکنان درمانی باشد چه به دست‌اندرکاران عملیات بشردوستانه.

 

به گفته وی، صلیب سرخ و هلال احمر سوریه در کنار هم کار می‌ کنند تا کمکهای نجات‌بخش خود را به گونه‌ای غیرمغرضانه به نیازمندان برسانند. کارکنان کمکهای اولیه باید حمایت شوند، و مجاز باشند تا در امنیت به کمک‌رسانی به افراد نیازمند ادامه دهند.

 

“اریکا یانسن” از فدراسیون بین‌المللی نیز گفت : با اینکه هلال احمر سوریه در بحبوحه‌ نبرد به وظیفه‌ کمک‌رسانی به مردم ادامه می‌دهد، تا کنون چهار داوطلب و دبیرکل خود را از دست داده و بسیاری دیگر هم هر روزه جان خود را به خطر می‌اندازند تا کمکهای ضروری را به نیازمندان برسانند.

 

بر اساس حقوق بین‌المللی بشردوستانه طرفهای درگیری مسلحانه باید همواره بین غیرنظامیان و آنها که در جنگ مشارکت دارند تمایز قائل شوند و تمای اقدامات احتیاطی ممکن را به‌کار گیرند تا از جان غیرنظامیان محافظت شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.