ضرورت تصویب لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت/ این لایحه هنوز در دستور کار جدی کمیسیون نیست

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

اسفنانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: تدوین قوانین بازدارنده و حمایتی درباره خشونت‌های خانگی یکی از راه‌های موثر در کاهش این نوع خشونت علیه زنان آسیب‌پذیر است، با این وجود لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت، هنوز در دستور کار جدی کمیسیون قضایی قرار ندارد.

“محمدعلی اسفنانی” سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت‌های خانگی اظهار داشت: لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت‌های خانگی در پنج فصل تنظیم شده که به کلیات و مفاهیم، جرایم و مجازات‌ها، آیین دادرسی، تشکیلات و تدابیر حمایتی و پیشگیرانه و سایر مقررات می‌پردازد.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت کاهش خشونت علیه زنان، لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت تدوین شده و  تدابیر قانونی برای مقابله با این جرایم در نظر گرفته شده است.

اسفنانی با بیان اینکه قوانین ما در ارتباط با خشونت علیه زنان کلی است، افزود: در قوانین ما مواردی که انحصارا مختص به بحث خشونت علیه زنان باشد، وجود ندارد و این در حالی است که این امر در پیشگیری از این دست جرایم موثر است.

وی تاکید کرد: تصویب لایحه  تامین امنیت زنان در برابر خشونت‌های خانگی از یاوه‌گویی‌های مدعیان حقوق بشر که کشورمان را ناقض این حقوق می‌دانند جلوگیری می‌کند، چرا که رفتار خشونت‌بار و نامعقول علیه زنان در کشور ما به هیچ عنوان پسندیده نیست.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تدوین قوانین بازدارنده و حمایتی درباره خشونت خانگی  یکی از راه‌های موثر در کاهش این نوع خشونت علیه زنان آسیب‌پذیر است، با این وجود لایحه تامین امنیت در برابر خشونت علیه زنان هنوز در دستور کار جدی کمیسیون حقوقی قرار ندارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.