طبق برآورداولیه دژآگه دوماه از مسابقات دور است/ توضیح درباره مصدومیت افشین

دکتر پرهان خانلری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت اشکان دژآگه و اینکه “آیا این بازیکن به بازی با ازبکستان و قطر می‌رسد یا خیر؟”، تصریح کرد: پزشکان تیم ولفسبورگ به ما علام کرده‌اند که این بازیکن برای رسیدن به بهبودی کامل حداکثر به هشت هفته زمان نیاز دارد. آنها کار درمانی خود را شروع کرده‌اند. هر مرحله‌ای از درمان اشکان که می‌گذرد مشخص می‌شود این بازیکن می‌تواند زودتر از زمان تعیین شده به مسابقات برگردد یا خیر.

وی افزود: توان بازیکنان با یکدیگر متفاوت است و گاهی بعضی از بازیکنان زودتر از زمان تعیین شده می‌توانند به فوتبال برگردند. اینکه آیا دژآگه می‌تواند کمتر از پنج هفته به فوتبال برگردد را نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما غیرممکن هم نیست.

پزشک تیم ملی با اشاره به درمان دژآگه تاکید کرد: همسترینگ پای این بازیکن آسیب دیده است و برای برطرف کردن این مشکل نیازی به جراحی نیست. پروسه ترمیم بدن زمان بر است. بازیکن مصدوم باید اجازه بدهد تا بدن بافت آسیب دیده را ترمیم کند.

خانلری همچنین در خصوص “مصدومیت آرش افشین و انتقاد مسئولان باشگاه فولاد از تیم ملی به خاطر آسیب دیدن این بازیکن” یادآور شد: مصدومیت افشین یک پروسه مزمن است و مربوط به یکی دو روز نیست. کشیدگی کشاله مانند پارگی رباط یا شکستگی استخوان نیست که در یک لحظه و در تمرین خاصی رخ بدهد. این نوع مصدومیت آرام آرام و با افزایش فشار روی کشاله ایجاد می‌شود که معمولا در روزهای پایانی لیگ شایع است.

وی افزود: افشین در قدم اول باید دو سه ماه از فشار تمرینات قدرتی و سرعتی کم کند و بیشتر به استراحت بپردازد. البته استراحت نه به این معنا که تمرینات را کنار بگذارد. او باید بعضی از فعالیت‌ها و تمرینات سنگین را محدود کند و کارش را سبک‌تر ادامه بدهد.

خانلری در بخش دیگری از صحبت‌های درباره ماموریت کی‌روش به پزشکان تیم ملی برای ارتباط با پزشکان ولفسبورگ تاکید کرد: ما نه تنها با باشگاه‌های خارجی که لژیونرهای ایرانی دارند، بلکه با تمام باشگاه‌هایی که دارای ملی پوش هستند در تماسیم. معمولا چون باشگاه‌های ایرانی بیشتر در دسترس هستند هفته‌ای دو بار از وضعیت مصدومان‌شان گزارش می‌گیریم.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.