طراحی و ساخت بالگرد ملی در دانشگاه خواجه نصیر

دکتر علی کشاورز در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به میزان مشارکت دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در اجرای پروژه‎های ملی، افزود: در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) پروژه‎های کلان کشوری مطرح و پس از بررسی در کمیسیون‎های تخصصی، در شورای عالی عتف به تصویب می‎رسد. این پروژه‎ها برای اجرایی شدن از سوی این شورا به دانشگاه‎ها و مراکز پژوهشی واگذار می‎شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اظهار داشت: در این راستا دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در چند پروژه کلان ملی مشارکت دارد. این پروژه ها به صورت کنسرسیومی بین چند دانشگاه و صنعت اجرایی می‎شود.
 

وی با اشاره به پروژه‎های کلان واگذار شده به این دانشگاه خاطر نشان کرد: طراحی و ساخت بالگرد ملی از جمله این پروژه‎ها است که در این زمینه با برگزاری جلسه‎ای با شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران (پنها) و با امضای تفاهم نامه‎ای مراحل اجرایی این پروژه آغاز شده است.
 

کشاورز با تاکید بر اینکه در خصوص نحوه تعامل این دانشگاه با پنها در حال مذاکراه هستیم، خاطر نشان کرد: طبق مذاکراتی که صورت گرفت پیشنهاد شد تا کمیته‎ای متشکل از نمایندگان دو طرف ایجاد و مدیریت طراحی، محاسبات، ساخت و تست از طریق این کمیته انجام پذیرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.