طرح مسکن ویژه تهران از سوی دولت تصمیم اشتباهی است

به گزارش نوساز، حامد قادرمرزی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: با وجود مشکلات متعدد در بخش مسکن مهر و تأخیر در واگذاری واحدهای این مسکن به متقاضیان، دولت بحث مسکن ویژه تهران را مطرح کرده که با در نظر گرفتن شرایط موجود در خصوص مسکن مهر، تاکنون گام های اساسی برای ساخت مسکن ویژه تهران برداشته نشده که این مسئله فقط بار مالی اضافی به دولت بعدی تحمیل خواهد کرد.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید شرایط مسکن ویژه تهران تغییر کند، زیرا سکونت ۵ ساله در پایتخت و داشتن یک قولنامه برای اثبات آن کار ساده ای است که بر اساس شواهد موجود از این طریق، ازهمه جای کشور تقاضا برای مسکن ویژه تهران افزایش می یابد که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.

این نماینده مجلس نهم، تأکید کرد: : مسکن ویژه تهران اگر درتهران بود نقش مهمی درکاهش قیمت ها ایفا می کرد اما درحاشیه تهران آن هم جایی که زیرساختها آماده نیست تاثیری درشکستن قیمتها و رضایتمندی متقاضیان مسکن ندارد.

وی در ادامه به طرح مالیات از خانه های خالی اشاره می کند و با بیان‌اینکه تشخیص خانه های خالی به راحتی ممکن نیست اظهارداشت: اجرای طرح وضع مالیات بر خانه های خالی با توجه به هزینه وزمان بالای اجرا امکانپذیرنخواهد بود.

قادرمرزی با بیان اینکه انگیزه و رضایت مردم دراستفاده از مسکن مهر پایین است افزود: قشر مرفه و متوسط درحاشیه شهر ساکن نمی شود، قشر کم درآمدنیزعادت به آپارتمان نشینی ندارد و خانه ۴۰متری حاشیه شهر را به آپارتمان ۹۰متری ترجیح می دهد.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس، تصریح کرد: در زمان ثبت نام مسکن مهراعلام شد که هر فردی که حتی یک میلیون تومان هم دارد برای اخذ واحد ثبت نام کند ولی پس از اینکه قیمت مصالح و ساخت مسکن افزایش یافت مسکن مهر در اختیار افرادی که پول کامل را داده بودند، قرار گرفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان یاد آور شد: شرایط مسکن ویژه تهران نشان می‌دهد که این مسکن به هیچ وجه ویژه نیست و باز هم کمکی برای افزایش سرمایه سرمایه‌داران است


آخرین اخبار
منبع: لقمه
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.