طنز/ آب از آب و مسوول از پشت میزش تکان نخورد

گردآوری شده توسط گروه تفریحات و سرگرمی خبرگزاری ممتازنیوز

طنز و کاریکاتور > طنز – پوریا عالمی در شرق نوشت:

دیروز یکشنبه قرار بود یک آقایی برود شورای شهر، جلسه غیرعلنی، که «استعفا» بدهد. نه. نه… خودتان را کنترل کنید. بشکن نزنید. ‌ای‌بابا. آقا شیرینی پخش نکن. عجب… آن خانم بی‌زحمت روی سر مردم نقل نپاشید… پدرجان، شاباش؟ شاباش برای چی؟ شاباش ندهید. چی؟ جشن ملی؟ چرا جشن ملی؟ چون یک مسوول آخرش استعفا داد و تا آخرین نفس ایستادگی نکرد؟ باباجان، عذر می‌خواهم. شوخی کردم. نمی‌دانستم ملت اینقدر خوشحال می‌شوند اگر یک مسوول استعفا کند وگرنه شوخی نمی‌کردم. ندیدبدید هستیم دیگر. توی خبرها می‌گفت در ژاپن یک وزیر هاراگیری کرده، آدم عقده‌ای می‌شود. حالا خوب است حمل شمشیر به‌عنوان سلاح‌سرد در کشور ممنوع است و آدم توقع ندارد کسی اینجا هاراگیری کند.

وقتی یکشنبه قضاقورتکی تعطیل بود
دیشب یکی از دانشمندان جوان به ما گفت: «هی، غافل چه نشسته‌ای؟ که تمام تحلیل‌ها و تعریف‌های مسوولان از سرعت عمل زیر چهاردقیقه آتش‌نشانی برای رسیدن به مقصد که زیر استاندارد جهانی است، نقش بر آب است.»
راست می‌گفت. این‌همه مسوولان آمدند و پز دادند که زیر چهاردقیقه ماشین آتش‌نشانی رسیده به کارگاه خیابان جمهوری. اما عزیزان من ما در خواب غفلت هستیم. آتش‌سوزی ساعت ۱۱:۳۰ روز یکشنبه ۲۹دی بوده، که دست بر قضا، تعطیل عمومی و رسمی بوده است.
یعنی اگر همین الان که شما دارید روزنامه را می‌خوانید، اگر کسی توی خیابان جمهوری نیاز به آتش‌نشانی که هیچی نیاز به قابله پیدا کند، طرف زیر نیم‌ساعت بعید است برسد.
برای همین ما از اشخاص همیشه در لب پنجره ۱۵ثانیه بیشتر آویزان، (به قول مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران) خواهش می‌کنیم برای همکاری با مسوولان، لطفا روزهای تعطیل آتش بگیرند یا از لب پنجره آویزان شوند تا آتش‌نشانی به‌موقع برسد و مسوولان پزش را بدهند.

۸روز گذشت
آقای قالیباف قرار شده ۱۵روز بعد از اتفاق آتش‌سوزی خیابان جمهوری به‌صورت شفاف موضوع را برای افکارعمومی تشریح کند که سبب فوت دو زن کارگر که «به‌دلیل ناتوانی در استقرار مستحکم خود» بر لب پنجره سقوط کردند (به قول سخنگوی سازمان آتش‌نشانی) چه بوده است.
تا الان هفت، هشت‌روز قبل و آب از آب و مسوول از پشت میزش تکان نخورده است.

شهرداری بدهکاری
در همین‌رابطه و برای ریختن آب به آسیاب کسانی که چشم ندارند خدمات شایان‌توجه شهرداری را ببینند، نماینده شرکت آلمانی ماشین‌های آتش‌نشانی (که از عناصر آلمان برای ضربه‌زدن به شهرداری تهران است) به خبرآنلاین گفت: «شهرداری به ما بدهکار است و اجازه نمی‌دهد ماشین‌ها را تعمیر کنیم.»
شهرداری گفت: پس چی؟ ما پل دوطبقه می‌زنیم که تو چشم باشد. کارگر آویزان از لب پنجره توی چشم نیست که الکی خرج آتش‌نشانی و نردبان کنیم.

۶۰۶۰

 


RSS
منبع:خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.