طنین آوای دریایی خلیج فارس در تالار وحدت

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

گزارش کنسرت گروه لیان در تالار وحدت/

شب قبل کنسرت گروه موسیقی لیان در تالار وحدت برگزار شدو حال و هوای بوشهر در قلب تهران، با اجرای گروه موسیقی محلی بوشهری لیان در تالار وحدت طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار ممتاز به نقل از هنرآنلاین،محسن شریفی و همراهانش شبی سرشار از شادی و سرور ساختند.گروه لیان اصل اصالت در موسیقی فولک را در اجرای خود به نمایش گذاشت.

کنسرت طبق برنامه ساعت ۲۲ آغاز شد. نوازندگان با ریتمی فراگیر از ساز های کوبه ای به حاضران خوش آمد گفتند و محسن شریفیان با آغاز نواختن نی انبان خود در پشت صحنه تماشاگران را به وجد آورد و در میان تشویق آنها وارد صحنه شد.

نوازندگان همه با چهره های اصیل جنوب کشور و حال و هوای گرم بوشهر تالار وحدت را گرم کردند. اولین شاخص قابل توجه این اجرا شادی اصیل و فضای صمیمی حاکم بر آن بود که خون گرمی مردم آن خطه را تداعی می کرد. محسن شریفیان با استفاده به جا از ریتم که عنصر کم نظیری در موسیقی فولکلور جنوب کشور است، در همان ابتدای کار تماشاگران را که تازه به تالار آمده بودند به وجد آورد.

اگرچه بیشتر ساز های موجود در گروه کوبه ای که ساز های قالب این اجرا بودند ایرانی نبودند، اما شریفیان به خوبی از پس اداره اجرا با فضای کاملا محلی فقط با یک ساز زهی (عود) و یک ساز بادی (نی انبان) برآمد.

وجود تم عربی از جمله ویژگی های منحصر به فرد در موسیقی محلی جنوب کشور است که همین تفاوت، این موسیقی را برای شنوندگانش در دیگر نواحی کشور جالب تر می کند. شاید بسیاری از حاضران در این کنسرت حتی کلام خواننده گروه را درک نمی کردند اما بدون احساس غریبگی با فضا از اجرای آن لذت می بردند.

محسن شریفیان در بین اجراهای خود با مردم حرف می زد و داستان قطعه بعدی را برای آنان تفسیر می کرد. بیشتر قطعات ته مایه طنز داشتند و شریفیان با تعریف و تفسیر آنها حاضران را به خنده می انداخت. او همچنان با دعوت از هادی منوچهری که اجرا کننده حرکات آیینی سنتی بوشهر بود، از او خواست تا خاطره ای از یکی از دوستان بوشهری خود بگوید و این طولانی شدن صحبت ها بین اجرای قطعات که حاضران در کنسرت ها کمتر از آن استقبال می کنند، در این کنسرت سبب خنده و تشویق مردم شد.

شریفیان با این توضیح که با چند اجرا در یونان و آشنایی با فرهنگ و موسیقی آن کشور، قصد استفاده از یکی از ساز های یونانی در کار های خود را دارند از پیام رونق نوازنده ساز “دیجی ریدو” دعوت کرد به صحنه بیاید. این ساز اگرچه سازی با ظاهر عجیب و صدایی عجیب تر است، اما ملودی که می نواخت کم و بیش به موسیقی می نشست.

در پایان باید اشاره کرد که در این اجرا هیچ مشکلی در سیستم صوتی تالار وحدت به وجود نیامد و تنها نکته منفی برخورد نامناسب عوامل تالار وحدت با عکاسان و خبرنگاران بود. اما محسن شریفیان در پایان از حضور خبرنگاران و عکاسان تشکر کرد.

داوود رشیدی، رضا بابک و لیلی رشیدی هنرمندان میهمان این اجرا بودند.

این کنسرت با یاری: آکا صفوی (خواننده)، محمود بردک نیا، حسین سنگسر، مرتضی پالیزدان، حمید اکبری، مهدی شریفیان، حمزه مقدم، وحید اسدالهی، پیام رونق و هادی منوچهری اجرا شد.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.