ظرفیت ۴۰ هزار نفری برای حافظان قرآن در استان تهران

۲۴م دیماه ،

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران از در نظر گرفته شدن ظرفیت ۴۰ هزار نفری برای حافظان قرآن در استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حاضر در محل حجت الاسلام غلامرضا محمدزاده صبح امروز در نشست خبری هفته وقف در سخنانی گفت:‌با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه باید ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر از اشخاص کشور در حوزه علوم قرآنی تربیت شوند و با توجه به اینکه ۷درصد از موقوفات مربوط به پرداختن به علوم قرآنی است هم اکنون ظرفیت ۴۰ هزار نفری برای حافظان قرآن در استان تهران در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: هفته وقف متعلق به خیرین و واقفان است که در راه ترویج فرهنگ اسلامی حرکت کرده اند و بخشی و یا تمام اموال خود را در خدمت خلق الله قرار داده اند.
حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به فعالیت های اداره اوقاف استان تهران در زمینه وقف در ۳ حوزه افزود: حوزه اول مربوط به موقوفات است که رقم قابل توجهی را تشکیل می دهد و حوزه دوم شامل بقاع متبرکه و حوزه سوم را قرآن تشکیل می دهد و اوج آن مربوط به برگزاری مسابقات استانی و بین المللی قرآن کریم است.
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران در ادامه ورود تمامی اراضی اوقاف به سیستم ثبتی خبر داد و یادآور شد: تا پایان امسال تمامی اختلافات سازمان اوقاف با اداره کل منابع طبیعی در خصوص اراضی مرتفع می گردد به طوریکه تمامی اراضی اوقاف وارد سیستم ثبتی می شوند.
وی در ادامه از برگزاری بعضی نشست ها در هفته وقف افزود: برگزاری هفت نشست تخصصی با جامعه دانشگاهی علما،بازاریان و همچنین اصحاب رسانه در رابطه با مسایل اقتصادی از جمله برنامه های سازمان اوقاف در هفته وقف است.
محمدزاده در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به پروژه بهره برداری از ضریح امامزادگان و بقاع متبرکه از دو سال پیش آغاز شده و هم اکنون نیز در حال اجراست که طرح سبب جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمهندسی و غیرضروری می گردد.
به گفته وی حوزه فعالیت های اوقاف شامل ارائه گزارشات وقف در سراسر استان های کشور و نیز اقدامات آن مربوط به اجرای برنامه ها در هفته وقف از قبیل کلنگ زنی پروژه های تازه و برگزاری نشست های خبری است./ف


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.