ظروف پیرکس و سنگی را برای پخت غذا انتخاب کنید

۰۱م آذر ،

استفاده از ظروف مختلف برای پخت و پز غذا، از اهمیت ویژه ای در تغذیه برخوردار است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ چون برخی از ظروف با آزاد کردن یون ها و ترکیبات مختلفی که در جنس، رنگ و یا لعاب آنها به کار گرفته شده است، سبب ایجاد تاثیرات سوئی بر بدن می شوند. شاید در نظر اول، کیفیت و طعم غذا مورد توجه قرار گیرد ولی باید به خاطر داشت کیفیت ظرفی که در آن غذا می خورید نیز به اندازه کیفیت مواد غذایی مورد مصرف، مهم است.

ظروف پخت شیشه‌ای یا اصطلاحاً پیرکس، حرارت بالا را تحمل می‌کنند و در صورتی که این ظروف رنگ نشده باشند، می‌توان گفت سالمترین نوع ظروف برای پخت غذا می باشند.

ظروف پیرکس از انواع بلور با نوعی عملیات حرارتی تنش‌زدایی (دمای ۶۲۰ تا ۶۳۰ درجه سانتی‌گراد) ‌و با افزودن نوعی ماده با نام تجاری «بوراکس» به مواد اولیه تولید می‌شوند.طبخ غذا در ظروف پیرکس بسیار بهتر است، زیرا تقریباً تمام انواع غذاها را می‌توان در آنها درست کرد و مواد اسیدی یا بازی، روی آنها تأثیری ندارند.

ظروف سنگی جزو ظروف مناسب برای پخت غذا محسوب می‌شوند، هر چند این ظروف در حال حاضر چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، اما این ظروف از نظر بهداشتی سالم می باشند و تغییر در غذا ایجاد نمی‌کنند.

نکته:باید به این نکته دقت شود که پیرکس، حرارت را به خوبی، ولی به‌طور غیر یکنواخت منتقل می‌کند بنابراین باید دقت کرد که این ظروف با المنت‌های برقی و حرارت بسیار بسیار به‌صورت مستقیم تماس نداشته باشند، بلکه در مایکروویو یا اجاق گاز به شکل غیر مستقیم حرارت ببینند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. هومن:

    چندتا مارک و فروشگاه معتبر هم برای خرید این ظروف معرفی کنید ممنون میشم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.