عبدالحسن برزیده: امیدوارم سرافراز حداقل نصف مشکلات را حل کنند

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز

عبدالحسن برزیده، کارگردان سینما و تلویزیون، می‌گوید: دعا می‌کنم آقای سرافراز حداقل بتواند نیمی از مشکلات سازمان صداو‌سیما را حل کند. این کارگردان در گفت‌و‌گو با ایسنا از انتخاب محمد سرافراز به عنوان رییس صداو‌سیما اظهار رضایت کرد و گفت: قطعا می‌دانم که آقای سرافراز به تنهایی نمی‌تواند همه مشکلات سازمان صدا‌و‌سیما را حل کند اما امیدوارم ایشان به برخی مشکلات که بیشتر از همه نمایانگر هستند، بیشتر توجه کند تا وضع نابسامان سازمان بهبود یابد.عبدالحسن برزیده

وی سپس اظهار کرد: از آنجا که آقای سرافراز در مقام مدیریت مطلع‌تر، باسوادتر و تشکیلاتی‌تر هستند، دعا می‌کنم که حداقل بتوانند نصف مشکلات سازمان صداوسیما را حل کنند.
برزیده در ادامه به مشکلات جدی سازمان صداوسیما اشاره کرد و افزود:‌ بحث مالی و استفاده نادرست از بودجه موجود از جمله مشکلات جدی سازمان صداوسیماست؛ به عنوان مثال سازمانی که وضع مالی خوبی ندارد، نباید یک سریال را شروع کند؛ چراکه می‌داند پول ندارد و از اواسط کار، دیگر پرداختی نخواهد داشت اما این کار را می‌کند که به نظرم شروع کردن پروژه‌ها در شرایطی که می‌دانیم پول نداریم، کار غلطی است. عوامل سریال «دولت مخفی» سه سال است که پولشان را نگرفته‌اند و به نوعی سازمان صداوسیما با پول من و سایر عوامل سریال می‌سازد که این اتفاق نه شرعی است، نه عرف است و نه انصاف و نه با موازین اخلاقی سازگاری دارد.
این کارگردان همچنین تاکید کرد: بد حسابی‌های سازمان صداوسیما اگر اینگونه پیش برود، کار دستش می‌دهد و در درازمدت سازمان را زمین‌گیر می‌کند. یکسری بی‌اخلاقی‌هایی در بخش مالی سازمان صداوسیما اتفاق می‌افتد که امیدوارم به این مسائل رسیدگی شود.
او تصریح کرد: بسیاری از تهیه‌کنندگان سریال‌ها و فیلم‌ها افراد شایسته‌ای نیستند و اصلا سواد کافی ندارند. امیدوارم آقای سرافراز به این مقوله بیشتر توجه کند؛ چراکه سازمان صداوسیما امانت‌دار بخشی از فرهنگ کشور است که خریدار اصلی‌اش خود مردم هستند؛ بنابراین باید امانت‌دار خوبی باشد.
برزیده در بخشی دیگر از گفت‌و‌گویش درباره انتخاب علی‌اصغر پورمحمدی در مقام معاون سیما اظهار کرد: شخصا خاطرات خوبی از دوره آقای دارابی (معاون قبلی سیما) ندارم. طی این سال‌ها که ایشان معاونت سیما را بر عهده داشتند، دو سریال «راه شیری» و «دولت مخفی» من هر دو دچار مشکل شد و جالب است که همیشه قرار بود با هم یک جلسه بگذاریم و درباره مشکلات صحبت کنیم که وی خیلی بی‌تفاوت از کنارش رد می‌شد. سعه صدر از بارزترین ویژگی‌های یک مدیر است که متاسفانه آقای دارابی از این ویژگی برخوردار نبود.
وی در ادامه با انتقاد نسبت به انتخاب مدیران فرهنگی کشور بیان کرد: به نظرم اغلب مدیران فرهنگی کشورمان به واسطه روابط انتخاب می‌شوند و اصلا این کار با شایسته‌سالاری اتفاق نمی‌افتد. یک مدیر باید اطلاعات و سواد کافی داشته باشد که متأسفانه برخی از مدیران ما این ویژگی را ندارند.
برزیده که بخش‌های اول از سریال در حال پخش «دولت مخفی» را کارگردانی کرده است، درخصوص اشکالات این مجموعه توضیح داد: به نظر می‌رسد در تولید این سریال سهل‌انگاری شده و هزینه‌های لازمی که باید برای این سریال صرف می‌شد، نشده است. از عمده مشکلات سریال «دولت مخفی» می‌توان به موسیقی، تیتراژ و صداگذاری این مجموعه اشاره کرد که به نظرم اصلا با دقت انجام نشده است.
این کارگردان در پایان گفت‌وگوی خود درخصوص جدیدترین کارهایش برای تلویزیون اعلام کرد: همان‌طور که پیش از این اعلام کردم یک سریال درباره زندگی شهید متوسلیان از سوی سیما فیلم به من پیشنهاد شده است که تهیه‌کنندگی آن را آقای داوودی بر عهده دارد اما هنوز هیچ چیز قطعی نشده است.

.:: سرویس فرهنگ و هنر ممتاز نیوز | اخبار ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.