عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال: تغییرات باید فراتر از مسوولیت بعضی کمیته‌ها باشد

۳۰ آبان ،

145-5.JPG

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال با انتقاد از وضعیت مدیریت اجرایی فدراسیون، گفت: هدف ما باید بزرگتر از تغییر در مسوولیت بعضی کمیته ها و مربیان باشد.

عزیزی خادم درباره برنامه‌اش برای جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال که چهارشنبه (فردا) برگزار خواهد شد، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ گفت: من در انجام رسالت حرفه‌ای و قانونی‌ام در فوتبال با هیچ کسی تعارف نداشته و مماشات نخواهم کرد. امیدوارم تغییرات و اصلاحات جدی در بدنه فدراسیون انجام شود. این تغییرات باید براساس توسعه ساختاری فوتبال باشد. ما طبق قانون تابع اساسنامه فدراسیون هستیم اما معتقدم ضعف‌هایی در کار فدراسیون وجود دارد که باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه هدفش از بیان انتقادها رسیدن به جایگاه ریاست فدراسیون نیست و هیچ‌برنامه‌ای برای آن ندارد، افزود: بنده معتقدم نسبت به کمیته‌های فدراسیون باید تجدیدنظر اساسی صورت بگیرد. متاسفانه هیچ‌کدام از این کمیته‌ها در جلسات هیات رییسه برنامه‌ای ارایه ندادند! ما هم که گزینه‌ها را چندان نمی‌شناسیم و ارتباط آنها با هیات رییسه هم که قوی نیست، پس سرانجام سبب بروز همین مشکلات می‌شود. الان هم تا مشکلات تازهتر و بزرگتری رخ نداده باید پیش‌گیری کنیم.

عضو هیات رییسه فدراسیون گفت: من حتی فکر می‌کنم باید بعد از جلسه فردا جلسه دیگری هم تشکیل دهیم و در موارد مختلف بحث کنیم. یک بخش از برنامه‌ها به وضعیت تیم ملی بزرگسالان اختصاص خواهد داشت و باید درباره ارکان اجرایی فدراسیون و اصلاحات آن صحبت کنیم. سند توسعه فوتبال هم یکی از موارد مهم است.

وی در واکنش به اینکه منظورتان از برگزاری جلسه دوم این است که می‌خواهید بعضی اشخاص در جلسات نباشند و برای همین درخواست جلسه دوم را می‌کنید، تصریح کرد: خیر، اما فکر می‌کنم مشکلات فدراسیون آنقدر بسیار است که با یک جلسه نمی‌توان آن را جمع کرد. هم وقت و هم تعداد جلسات باید بیشتر شود. امیدوارم اعضای هیات رییسه با اجماع نظر تصمیم‌های مبتنی بر منطق را بگیرند.

عزیزی خادم در پاسخ به این سوال که چه نظری درباره تغییر روسای کمیته جوانان و فوتسال و کادر فنی تیم‌های ملی آن دارید، خاطرنشان کرد: تغییرات درخواستی ما فراتر از این مسوولیت‌هاست. روی بازنگری نسبت به کل کمیته‌ها تاکید دارم. به طور مثال کمیته اقتصادی و بازاریابی که هنوز عملکرد فعال و خوبی نداشته، اگر در آینده هم برنامه‌ای نداشته باشد و همین رویه را در پیش‌گیرد، با این وضع اقتصادی، اداره فدراسیون و بخش‌های متکی به آن غیرممکن خواهد شد. اگر دیدگاه و وضعیت مدیریت اجرایی کار درست شود، خود به خود سایر ارکان و مسوولیت‌های پایین‌تر هم درست می‌شود.

عضو هیات رییسه فدراسیون در واکنش به اینکه آیا تغییر دبیرکل فدراسیون را در ذهن‌ دارید، گفت: خیر من اشاره مستقیمی نداشتم و وارد این مسایل هم نمی‌شوم. فقط معتقدم اجزای فدراسیون تابع یک سیستم مدیریتی بدنه فدراسیون است که باید در آن اصلاحات صورت گیرد. البته ما از جایگاه رییس فدراسیون دفاع می‌کنیم و باید شأنش حفظ شود. هیات رییسه در یکسری از مواردی می‌تواند تغییرات ایجاد کند و مابقی مسوولیت‌ها را هم که مجمع تعیین کرده و تصمیم‌گیرنده مجمع خواهد بود.

عزیزی خادم در پاسخ به این سوال که قبول دارید هیات رییسه هم در ضعف‌های فدراسیون سهیم است، گفت: نه! چون هیات رییسه که در مدیریت و امور اجرایی فدراسیون دخالتی ندارد. تازه در چندین جلسه برگزار شده که به طور مثال در بعضی موارد هرچقدر ما درباره یک موضوع صحبت کردیم، باز فدراسیون تصمیم خودش را گرفت. به هر حال بنده در هیات تنها یک رای بیشتر ندارم. تمام قدرت ما با واسطه از مردم است، بنابراین از دوستانم در هیات رییسه می‌خواهم که بخاطر مطالبات مردم، واقع‌بینانه به قضایا نگاه کنیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه نقش نظارتی فدراسیون بر عملکرد تیم‌های ملی ضعیف است، ادامه داد: این نقش باید ایجاد و اعتبار بخشیدن به کمیته فنی و توسعه، پررنگ شود. تیم ملی در بازی مقابل قطر و لبنان ضعیف بود و ما کلی انتقاد کردیم. اگر کمیته فنی و توسعه‌ای بود که بر کار تیم ملی نظارت کند، شاید تاثیر مثبتی بر روند تیم ملی می‌گذاشت.

عضو هیات رییسه در پایان گفت: در هر حال امیدوارم در جلسه فردا اتفاقات خوبی برای فوتبال کشور بیافتد. متاسفانه شرایطی پیش‌آمده برای فوتبال ما بیانگر واقعیت‌های آن است. امیدوارم همه ما در هیات رییسه چشم به روی واقعیت‌ها نبندیم. به منظور بهبود اوضاع باید هدف‌های بزرگتر از بعضی مسوولیت‌ها، داشته باشیم. روی همه ارکان فدراسیون باید نگاه آسیب‌شناسانه داشته باشیم و هرجایی ضرورت ایجاب کرد، فورا تغییرات ایجاد کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.