عضو کمیسیون بهداشت: قطع وابستگی دارویی،منوط به حمایت از تولید داخلی است

۱۶ام بهمن ،

History-Of-Medicine-In-Southeast-Asia.jpg

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، قطع وابستگی دارویی به خارج و حمایت از تولیدات دارویی را مهمترین راهکار حل مشکلات دارویی کشور در درازمدت عنوان کرد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه سمنان، افزود: بر اساس برنامه توسعه و سند چشم انداز باید سالانه ۲۰ درصد از میزان وابستگی دارویی کشور به خارج کاسته شود. ضمن اینکه خوشبختانه برنامه‌های خوبی در کشور در این زمینه انجام گرفته و ساخت دستگاه‌ دیالیز در داخل یکی از آخرین دستاوردهای خوبی است که به تازگی در کشور بدست آمده است.

رستمیان قطع وابستگی دارویی به خارج را منوط به حمایت از تولیدات داخلی دانست و تصریح کرد: ظرفیت و توانایی بسیاری از داروها در داخل وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش قیمت بعضی اقلام دارویی در کشور، گفت: یکی از مهمترین دلایل این افزایش قیمت،ذخیره‌سازی داروها در داخل است و بعضی به دلایل روانی و به گمان اینکه قیمت دارو افزایش مِی‌یابد، به ذخیره‌سازی دارو می‌پردازند.

نماینده مردم دامغان با اشاره به قیمت بالای دارو در خارج از ایران، اضافه کرد: در حال حاضر قیمت داروها در کشورهای حاشیه خلیج فارس چند برابر بهای همان داروها در داخل کشور است.

وی با بیان اینکه همچنان برای واردات دارویی از ارز مرجع استفاده می‌شود، گفت: از این نظر تغییری در رویکرد دولت بوجود نیامده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،طرح پزشک خانواده را یکی از مؤثرترین طرح‌های درمانی کشور ارزیابی کرد و گفت: با تأمین اعتبار و اجرای این طرح بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی کشور حل می‌شود.

نماینده مردم دامغان با اشاره به راه‌اندازی دو بیمارستان در شهرهای دامغان و سمنان تصریح کرد: برای تکمیل و تجهیز این بیمارستانها بیش از ۱۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و بسیاری از تجهیزات خریداری شده است.

وی در پایان گفت: بیمارستان دامغان در حال حاضر با راه‌اندازی بخش رادیولوژی، در حال خدمات دهی به مردم است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.