عفو بین‌الملل لغو تابعیت ۳۱ بحرینی شیعه را شرم‌آور خواند

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

عفو بین الملل با صدور بیانیه‌ای اقدام اخیر مقام‌های منامه را در زمینه لغو تابعیت ۳۱ شهروند بحرینی محکوم و آن را نقض قوانین بین‌المللی خواند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از پایگاه اینترنتی اینترنتی النشره، عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای از اقدام اخیر مقامات رژیم آل خلیفه مبنی بر لغو تابعیت ۳۱ شهروند مخالف بحرینی iبه شدت انتقاد و آن را شرم‌آور خواند.

در بیانیه مذکور اعلام شده است: این اقدام مقام‌های بحرین خجالت‌آور بوده و عرق شرم بر پیشانی می‌نشاند بویژه آنکه مسئولان منامه دلایل واضحی برای اقدام خود ارائه نکرده‌اند.

عفو بین‌الملل همچنین در بیانیه خود تاکید کرد: چیزی که سبب نگرانی عمیق می‌شود این است که مقامات بحرینی تابعیت بعضی از اشخاص مخالف از جمله سیاستمداران، فعالان حقوقی و شخصیت‌های مذهبی را iبه دلایل نامعلوم لغو می‌کنند در حالی که این اقدام بر اساس قوانین بین‌المللی ممنوع است و از اقدامات مستبدانه محسوب می‌شوند.

عفو بین‌الملل در پایان از مقامات آل خلیفه خواست تا هر چه سریعتر این قانون را لغو کند.

در همین جهت، سازمان «دیده بان شیعه» نیز با ابراز نگرانی نسبت iبه حوادث اخیر در بحرین، تصمیمات دولت منامه علیه فعالان سیاسی و اصلاح طلبان این کشور را iبه شدت محکوم کرد.

این سازمان همچنین با تاکید بر لزوم اقدام سریع جامعه جهانی برای متوقف کردن وضعیت نامطلوب انسانی در بحرین، خواهان اعمال فشار علیه نظام آل خلیفه برای ممانعت از تکرار اقداماتشان علیه ملت بحرین شد.

سازمان مذکور همچنین اعلام کرد که نسبت iبه اقدامات خشونت آمیز دولت بحرین علیه شهروندان این کشور و پیامدهای آن بر جامعه مدنی بحرین در آینده نگران است.

این در حالی است که جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین حزب مخالف دولت بحرین اعلام کرد که نظام آل خلیفه با استقرار نیروهای نظامی در مناطق مسکونی جزیره ستره، درصدد است تا از برگزاری هرگونه تظاهرات دموکراسی خواهانه دراین کشور ممانعت کند.

جمعیت الوفاق بحرین با اشاره iبه افزایش خشونت‌های دولت علیه مخالفان اعلام کرد: مردم بحرین چیزی جز احقاق حق خود در دستیابی iبه دموکراسی نمی‌خواهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.