عقده گشایی فرانسوی‌ها علیه دایملر؛ فرانسه فروش بنز را ممنوع کرد

شرکت خودروسازی دایملر اعلام کرد: فروش تازه‌ترین مدلهای مرسدس بنز در فرانسه ممنوع شده زیرا اتحادیه اروپا معتقد است گاز کولر این خودروها بیش از حد مجاز آلاینده‌های گلخانه‌ای را منتشر می‌کند.

کمپانی دایملر اعلام کرد: تنها خودروهای تازه در معرض این مساله می باشند و به مشتریانی که با این ممنوعیت مواجه شوند مدلهای جایگزین پیشنهاد خواهد شد.

طبق قوانین اتحادیه اروپا تمامی شرکتهای خودروسازی باید از اول ژوئیه از گاز سردکننده پاک‌تر r1234yf استفاده کننده که گمان می‌رود آلودگی کمتری نسبت به گازهای قبلی دارند.

اما دایملر همچنان از ماده سردکننده قدیمی r134a استفاده می‌کند و مدعی است گاز تازه سریع‌تر آتش می‌گیرد و خودرو را در صورت تصادف در معرض انفجار قرار می‌دهد.

سازندگان ماده r1234yf ادعای دایملر را رد کرده اند.

این خودروساز آلمانی در داخل این کشور اجازه دارد تا همچنان از گاز قدیمی استفاده کند.

شرکت دایملر اعلام کرده با این امید که در سالهای آینده نسخه ایمن تری از گاز تازه ارائه شود، همچنان به استفاده از محصول قبلی ادامه خواهد داد.

سخنگوی این کمپانی گفت: به جز فرانسه تاکنون هیچ کشوری با ادامه استفاده از گاز r134a مخالفتی نداشته است.

به نظر می‌رسد این ممنوعیت بیشتر به حسادت دیرینه فرانسوی‌ها نسبت به محبوبیت و کیفیت خودروهای آلمانی مربوط می‌شود تا آلایندگی گاز کولر خودروهای بنز.

اما کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا ماه قبل تهدید کرد به سبب استفاده از سردکننده قدیمی تحریمهایی را علیه دایملر اعمال خواهد کرد.

این کمیسیون رسما مخالفت خود را با ادامه استفاده از این گاز آلاینده اعلام کرده و تا ماه سپتامبر به دایملر مهلت داده از این امر تبعیت کند.

پایان خبر/

تاریخ ارسال : چهارشنبه ۱۹ تیرماه
ساعت ارسال : ۱۱:۰۲


Machinemag.com News
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.