عقلانیت موجود در میان شیعیان سبب شکست نظریه “جنگ مذهبی” شد

۱۷اردیبهشت،

معاون تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: دشمنان به دنبال این نظریه بودند که جنگ مذهبی و به اصطلاح نظریه هانتینگتون را در سوریه و سپس در جهان اسلام به راه بیندازند، اما باید بدانند که با عقلانیت موجود در بین شیعیان، این تئوری شکست خورده است.

سردار “محمدعلی آسودی” در گفتگو با خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به هتک حرمت حجر بن عدی(ره) صحابی بزرگوار پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: ما پاسداران مثل همه مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی این اقدام نابخردانه تکفیری‌ها را به شدت محکوم می‌کنیم. این اقدام هم ضد دینی است و هم ضد انسانی و به لحاظ خباثت یکی از خبیثانه‌ترین اقدامات در طول تاریخ اسلام بوده است و کسی تاکنون این قدر به ساحت مقدس یکی از بزرگان، بی‌ادبی و بی‌احترام نکرده است.
 
وی این عمل تکفیری‌ها را در مذاهب و ادیان دیگر نیز منفور دانست و افزود: به نظر ما این اقدام یک اقدام سیاسی است و نه یک کار مذهبی. پشت سر این قضیه دست آمریکا و رژیم صهیونیستی را می‌بینیم و حتی چند ماه قبل هم صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها گفته بودند که اگر بتوانند جنگ مذهبی راه بیندازند و کاری کنند که شیعه و سنی با هم درگیر شوند حتماً پیروز میدان نبرد این سال‌ها خواهند بود.
 
سردار آسودی با عاقلانه دانستن کار شیعیان در برخورد با این اقدام سیاسی دشمنان، آن‌را لطف خود جناب حجر بن عدی دانست و عنوان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز فرمودند، محکومیت این عمل تروریست‌ها باید از راه‌های علمی، فرهنگی، تبلیغاتی و اجتماعی استمرار داشته باشد. ما باید با تجمعات، نوشتن مقالات و ایراد بیانیه‌های خود قبح این کار زشت را برای جهان روشن کرده و فرهنگ‌سازی کنیم.
 
معاون تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران با تأکید بر انجام اقدامات غیر فیزیکی و غیر عملیاتی در این موضوع، خواستار ابراز احساسات همه مسلمانان با رعایت عقل شد و گفت: به‌حمدالله اهل تسنن نیز اقدام به محکوم کردن این عمل کرده و آن‌را کاری دور از شئون مسلمانان دانستند. ما نیز در نشریات و پایگاه اینترنتی‌ها و اجتماعاتی که خواهیم داشت ابعاد این جنایت را از زبان اساتید و دانشجویان و آحاد مردم به گوش جهانیان خواهیم رساند.
 
وی با بیان اینکه این اقدام مورد تأیید اسلام نیست و حتی مسلمانان نیز حق ندارند به بزرگان ادیان دیگر توهین کنند، خاطرنشان کرد: با جهانی شدن اعتراض به این عمل غیرانسانی و ضد بشری، ان‌شاءالله دشمنان خواهند فهمید که اگر بخواهند اقدام دیگری انجام دهند با چه واکنشی از سوی جهان اسلام مواجه خواهند شد و می‌فهمند که نباید عواطف پاک مسلمانان و شیعیان را تحریک کنند.
 
سردار آسودی این اقدامات را در چارچوب سناریوی کلان استکبار جهانی و صهیونیست‌ها دانست و گفت: دشمنان به دنبال این نظریه بودند که جنگ مذهبی و به اصطلاح نظریه هانتینگتون را به وسیله این اقدامات در سوریه  و سپس در جهان اسلام به راه بیندازند، اما باید بدانند که با عقلانیت موجود در بین شیعیان، این تئوری شکست خورده است.
 
وی در پایان، اقدامات صورت گرفته برای مقابله با این هتک حرمت را مناسب دانست و گفت: به نظر من این محکومیت‌ها در بین شیعیان و اهل تسنن بهترین کاری است که انجام شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.