علی‌آبادی: با حضور در IOC مشکلات را حل می‌کنیم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

رییس کمیته ملی المپیک از موافقت محمد عباسی وزیر ورزش برای مسافرت iبه مقر IOC و OCA جهت مذاکره با مسئولان جهانی ورزش در رابطه با پیگیری موضوع تعلیق ورزش ایران خبر داد.

محمد علی‌آبادی با حضور در غرفه ایسنا در نوزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در جمع خبرنگاران در پاسخ iبه این پرسش ایسنا مبنی بر اینکه با توجه iبه نامه اخیر فیلا و موافقت وزیر ورزش برای برگزاری مجمع کشتی آیا IOC مقابل این تصمیم موضعی نخواهد داشت اظهار نمود: من نامه فیلا را تاکنون ندیده‌ام ولی شنیده‌ام که این نامه iبه دست مسئولان رسیده و در دست پیگیری است. بحث کلی که فدراسیون‌های جهانی، IOC و OCA دارند درباره اصلاح اساسنامه است در این باره با عباسی وزیر ورزش توافقات خوبی نمودیم و قرار شده که کمیته مشترک میان وزارت و کمیته المپیک موضوع را بررسی کند.

وی ادامه داد: ما داریم اساسنامه کشورهای مختلف که مورد تایید IOC است را بررسی می‌کنیم تا یک اساسنامه تهیه کنیم و آن را iبه فدراسیون‌های ورزشی بدهیم تا برای مجامع جهانی ارسال نمایند. امیدوارم این اساسنامه iبه تایید و تصویب برسد و مشکلات حل شود، ولی در هر حال برنامه کمیته المپیک،‌ هیئت اجرایی و وزارت ورزش و جوانان این است که با همیاری و همفکری یکدیگر اجازه دخالت بیگانگان در امور داخلی را ندهیم.

رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: بر اساس اساسنامه موجود که iبه تایید هیات دولت رسیده وزیر ورزش مجاز بوده و هست که روسای فدراسیون‌ها را عوض کند. ما iبه قوانین داخلی اهمیت می‌دهیم ولی یک مشکلی هم وجود دارد که مجامع جهانی iبه اساسنامه ما معترض می باشند و می‌گویند باید آن را اصلاح کنیم. در همین جهت با وزیر چندین جلسه داشتیم و قرار شده که نقاط ضعف و قوت بررسی شود تا آنچه که مورد اعتراض مجامع جهانی است اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه رمز موفقیت از نظرش کار جمعی و گروهی است، خاطرنشان نمود: شاید امروز در دورترین نقاط کشور ما دو نفر شناسایی شوند و بعد از مدت‌ها جزو قهرمانان ورزشی باشند. یک بازیکنی که امروز iبه تیم ملی دعوت می‌شود حاصل تلاش اشخاص بسیاری است که iبه اینجا رسیده‌ است. قطعا موفقیت‌ها هم حاصل کار کمیته المپیک نبوده و ناشی از یک کار جمعی است. ما باید قدردان حضور همه کسانی باشیم که ورزشکاران را تربیت می‌کنند. ما از ۷ سال پیش برنامه‌ریزی نمودیم و توانستیم iبه اهداف مورد نظر برسیم. هدف ما دستیابی iبه اهداف بلندمدت است نه اهداف کوتاه مدت. خوشبختانه ما در بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو iبه هدف‌مان رسیدیم و یک نتیجه شیرین iبه دست آوردیم. در المپیک هم با کسب جایگاه هفدهمی و iبه دست آوردن رده یازدهمی در پارالمپیک موفق ظاهر شدیم. این نتیجه حاصل کار حمایتی و سرمایه‌گذاری خوب دولت و رسانه‌ها بود. البته ایرادها و اعتراضاتی هم ممکن است در کار وجود داشته باشد اما حجم کارهای مفید آنقدر بسیار بود که می‌توان از ایرادها گذشت.

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ iبه این پرسش که آیا مجلس نمی‌خواهد قانونی بگذارد که یا کمیته زیرمجموعه وزارت باشد یا وزارت زیر مجموعه کمیته چرا که در هیچ جای دنیا دو نهاد قدرتمند در ورزش وجود ندارند، یادآور شد: تاکنون صحبتی با مجلس در این باره نداشته‌ایم وزارت ورزش بالاترین جایگاه ورزشی و نهاد تصمیم‌گیرنده است. کمیته المپیک هم دو بعد دارد یک بعد داخلی است که تابع قوانین داخلی هستیم و در بعد دیگر هم باید با مجامع جهانی هماهنگ باشیم. گاهی ممکن است اشکالاتی پیش بیاید که باید با تعامل با وزارت ورزش حل شود. مشکلات خاصی وجود ندارد مجامع جهانی از ما خواسته‌اند که بعضی از بندهای اساسنامه را اصلاح کنیم.

وی در پاسخ iبه پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا کمیته مشترک میان وزارت و کمیته المپیک راه iبه جایی خواهد برد و یا اینکه برگزاری این نشست‌ها نتیجه‌ای ندارد تصریح نمود: ما iبه سختی در کمیته المپیک iبه دنبال حل مسائل و مشکلات هستیم. اصولا همه ما در ورزش دنبال این هستیم که هیچ کلمه‌ای iبه عنوان تعلیق در ورزش ایران گفته نشود. جلسات مشترک بسیار خوب در حال پیگیری است و نشان دهنده این است که طرفین iبه دنبال حل مشکل می باشند. حس می‌کنم با حس نیت و نظر مثبتی که در وزارتخانه وجود دارد این موضوع حل می‌شود. ما بدون اینکه اجازه دهیم خارجی‌ها در ورزش ایران دخالت نمایند، iبه سریعی این مسئله را حل می‌کنیم. نگاه ما این است که iبه هیچ وجه نباید اجازه دهیم بیگانگان iبه مسائل ما ورود نمایند. نباید اجازه دهیم اختلاف نظرهای داخلی و سوء تفاهم‌ها چالشی برای ورزش ایجاد کند.

علی‌آبادی از توافق با وزیر ورزش برای مسافرت iبه مقر IOC و OCA برای مذاکره با مقامات جهانی و حل موضوع تعلیق خبر داد و اظهار نمود: با وزیر ورزش iبه توافق رسیدیم که دو مسافرت iبه مقر IOC و OCA کارهای اجرایی هم برای رفتن iبه این مسافرتها آغاز شده هرچه سریعتر بتوانیم ویزا بگیریم این مسافرتها انجام می‌شود.ما یک تیم یکپارچه هستیم که می‌خواهد مشکلات حل شود.

رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه باید با حفظ عنوان چهارمی در بازی‌های آسیایی iبه سمت مقام سومی یورش ببریم، خاطرنشان نمود: امیدوارم با حمیتی که در ورزشکاران ایرانی وجود دارد و با توجه iبه درخواست رییس جمهور بتوانیم مقام سومی بازی‌های آسیایی کره را کسب کنیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.