عناوین مهم هنری رسانه‌های بین‌المللی در ۱۲ خرداد

۱۲خردادماه،

امروز (۲ جون، ۱۲ خرداد) از لابلای تیترها و مطالب گوناگون روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی می‌توان به خبرهای همچون؛ برگزاری نمایشگاه تعاملی نقاشی‌های سه‌بعدی در چین، راهیابی آلیس مونرو برای سومین بار به مرحله نهایی جایزه تریلیوم، رقابت ˝زیبایی بزرگ˝ با ˝بهترین پیشنهاد˝ برای دریافت جوایز ربان نقره‌ای، حراج طراح‌ها و دستنوشته‌های ساموئل بکت از چارلی چاپلین و جیمز جویس و تور بین‌المللی ویل و جیدن اسمیت برای فیلم ˝بعد از زمین˝ اشاره کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، برگزاری نمایشگاه تعاملی نقاشی‌های سه‌بعدی ۲۰ هنرمند کره‌ای در شهر هانگژوی چین از خبرهای یورونیوز است.

در نمایشگاه ویژه هنر جادویی در شهر هانگژوی چین هشتادوسه تابلوی رنگ و روغن به صورت سه‌بعدی به نمایش گذاشته شده است. این تابلو‌ها اساسا نقاشی‌های دو بعدی می باشند که خلاقانه در سبک سه بعدی طراحی شده‌اند. بیست هنرمند کره جنوبی بیش از ۴ ماه بر روی تابلوهای ویژه کار کردند و این نمایشگاه به مدت سه سال در کره جنوبی برپا بوده تا اینکه به چین آورده شده است. برگزارکنندگان در نظر دارند این نمایشگاه را در عرض ۱/۵ سال در سراسر چین به نمایش بگذارند.

بی.بی.سی از رهیابی آلیس مونرو، رمان‌نویس شناخته شده برنده دو جایزه‌ تریلیوم، برای سومین‌بار در فهرست نامزدهای نهایی این جایزه ادبی خبر داده است.

امسال ۶ نویسنده انگلیسی‌زبان و ۵ نویسنده‌ فرانسوی‌زبان به فهرست نهایی این جایزه ادبی راه یافتند. این جایزه سالانه به هریک از برندگان بخش‌های انگلیسی و فرانسوی مبلغی ۲۰ هزار دلاری اعطا می‌کند‌. سه کتاب هم در بخش شعر انگلیسی و سه اثر هم در بخش ادبیات کودک فرانسوی‌زبان برگزیده شده‌اند. نامزدهای نهایی قرار است روز ۱۷ جون ۲۰۲۴ در کتابخانه تورنتو از روی اثر خود بخوانند. همچنین برندگان بخش‌های مختلف جایزه تریلیوم ۲۰۲۴ نیز روز ۱۸ ماه جون معرفی می‌شوند.

سینمااروپا در خبری از نامزدی دو فیلم ˝زیبایی بزرگ˝ ساخته پائولو سورنتینو و ˝بهترین پیشنهاد˝ ساخته جوزپه تورناتوره، در ۹ بخش، برای دریافت جایزه ربان نقره‌ای خبر داده است.

جایزه ربان نقره‌ای در سال ۱۹۴۶ میلادی آغاز به کار کرد و هر ساله برندگان آن ازسوی انجمن خبرنگاران سینمای ایتالیا انتخاب می‌شوند. این جوایز سینمایی پس از اسکار قدیمی‌ترین جوایز سینمایی در جهان محسوب می‌شود. طبق اعلام برگزارکنندگان جوایز سینمایی “ربان نقره‌ای” قرار است از فیلم “من و تو” تازهترین ساخته برناردو برتولوچی، کارگردان سرشناس ایتالیایی به عنوان فیلم سال تقدیر شود. سورنتینو امسال با فیلم “زیبایی بزرگ” برای پنجمین‌بار نامزد نخل‌ طلای کن بود. در فیلم “زیبایی بزرگ” که آنجلینا جولی نقش کوتاهی در آن ایفا کرده، تونی سرویلو در نقش یک خبرنگار ظاهر شده است. سورنتیو سال قبل نیز با فیلم “اینجا باید جایی باشد” با بازی شون پن، جایزه اصلی جوایز ربان نقره‌ای را از آن خود کرد. هر دو فیلمساز سرشناس در بخش بهترین کارگردانی نیز نامزد کسب جایزه ربان نقره‌ای شده‌اند. “بهترین پیشنهاد” تورناتوره که داستان رمانتیک آن در وین روی می‌دهد، به زبان انگلیسی و ایتالیایی و با بودجه‌ ۲۱ میلیون دلاری ساخته شده است. تورناتوره در سال ۱۹۸۹ میلادی با فیلم “سینما پارادیزو” موفق به کسب جایزه‌ اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی شد و دوبار در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ میلادی هم نامزد این جایزه‌ بوده است.

تلگراف از فروش دستنوشته‌ها و طراحی‌های ساموئل بکت، نمایشنامه‌نویس بزرگ ایرلندی در حراجی ساتبی لندن خبر داده است.

در این مطلب آمده؛ شش دفترچه دستنویس متعلق به ساموئل بکت که حاوی طراحی‌های ابتدایی این نویسنده‌ برجسته از چارلی چاپلین، جیمز جویس و شخصیت‌های کتابش است‌، روز ۱۰ ماه جون ۲۰۲۴ در شعبه لندن حراجی ساتبی به معرض فروش گذاشته می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود این دستنوشته‌ها به قیمت ۱/۲ میلیون دلار خریداری شود. متن اولین رمان بکت، حاشیه‌نویسی‌ها‌، طراحی کارتونی شخصیت‌هایی چون چارلی چاپلین و جیمز جویس از جمله آثاری می باشند که قرار است در حراجی ساتبی عرضه شوند. به نقل از‌ یکی از متخصصان این حراجی، این نوشته‌های ۸۰۰ صفحه‌ای که در سال ۱۹۳۵ تا ۱۹۳۶ میلادی خلق شده‌اند، بدون شک مهم‌ترین دستنوشته از رمان‌نویس بریتانیایی است که طی چند دهه‌ قبل به حراج گذاشته شده است.

نیویورک تایمز نیز از تور بین‌المللی ویل و جیدن اسمیت برای معرفی فیلم تازه “پس از زمین” ساخته نایت شیامالان خبر داده است.

این پدر و پسر بازیگر پس از توکیو، تایپه، موسکو و سن‌پترزبورگ روز قبل در نیویورک در مقابل طرفداران خود پا بر روی فرش قرمز گذاشتند. در ادامه این مطلب آمده؛ رابطه این پدر و پسر بر روی پرده سینما چندان تفاوتی با رابطه آنها در زندگی واقعی‌شان ندارد و به نظر می‌رسد که ویژگی‌های ویل اسمیت به عنوان یک مدل و ستاره رپ را می‌توان در پسر او نیز یافت. این فیلم تخیلی دربارهٔ پدر و پسری است که پس از گذشت هزار سال از خروج انسان‌ها از کره زمین، از ستاره‌ای دیگر بر روی زمین فرود می‌آیند و برای حفظ جان مجبور به نبرد با موجودات زنده روی کره زمین می‌شوند. جیدن آخرین بار با پدرش در سال ۲۰۰۶ میلادی در فیلم “به دنبال خوشبختی” بازی کرده بود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.