عوامل مؤثر در حفظ صبر و شکیبایی

اردیبهشت ۱۴۰۳

باید بدانیم که داشتن صبر و بردباری در رسیدن به هدف ما را به نتیجه مطلوب خواهد رساند پس بهتر است از تعجیل بهیوده در کارها حذر کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهمترین نکته در حفظ شکیبایی این است که بدانیم مداومت و صبر برای انجام کاری ما را به نتیجه مطلوب می رساند، مشروط بر آن که هدف درست و روش صحیح به کار گرفته شده باشد.
بی شک، همه ما می دانیم که والدین نقش مهمی در فراگیری فرزند خود به صبر و شکیبایی دارند، وقتی کودک ملاحظه کند که پدر و مادر خود صبور و بردبار می باشند و در برابر مشکل مقاومت کرده و خود را ضعیف نمی پندارند بالطبع کودک هم فرا می گیرد که باید در برابر مشکلات نهراسد و خود را نبازد.
دکتر فربد فدایی، مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اولین آموزگاران صبر و شکیبایی پدر و مادرند.
وقتی کودک ببیند که والدینش صابر و شکیبا می باشند و زود در برابر مانع و مشکلات خود را نمی بازند، به طور طبع این درس را فرا می گیرد.
وی متذکر شد: گفتن، دیدن و شنیدن در باره نتایج صبر در افزایش و حفظ شکیبایی تأثیر دارد، سعدی می فرماید: کارها به صبر آید و مستعجل به سردرآید.
دکتر فدایی، همچنین افزود: رسانه ها نیز نقش مهمی در آموزش صبر و شکیبایی می توانند داشته باشند و به شکلی نباشد که خلاف این موضوع را به نمایش بگذارند.
وی خاطرنشان کرد: در عین حال باید دانست صبری که در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما به آن تأکید می شود دست روی دست گذاشتن نیست بلکه به معنی پذیرش دشواری و مداومت برای حل آن با خوشرویی، ایمان است که البته به نتیجه مطلوب ختم خواهد شد.
بنابر این تعجیل بهیوده نداشتن بر انجام هر کار و تعیین هدف درست، روش صحیح و نیز مداومت و صبر ما را به نتیجه مطلوب خواهد رساند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.