«غنچه یاس کبود» روایت چهار فصل از زندگی یک معصوم

۰۱ تیرماه ۱۳،

به گزارش خبرنگار کتاب سینما پرس، «غنچه یاس کبود» هادی شریفی این روزها کتابی را با ویرایش «سید مهدی شجاعی» در بازار کتاب دارد که از سوی نشر نیستان به چاپ رسیده است. این در عین روایت های داستانی با احادیث معتبر جنبه مستند دارد و چهار دوره مختلف زندگی حضرت را پیش از تولد، در زمان تولد، شرح صلح امام حسن(ع) با معاویه و شهادت آن حضرت را مورد بررسی قرار می دهد. البته آغاز این کتاب نگاهی عمیق به ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(س) دارد.

 

شریفی در اثر قبلی خود یعنی «خون نوشت» که از منابعی مثل لهوف ، منتهی الآمال، تاریخ طبری، احتجاج، تفسیر المیزان، نفس المهموم و فضائل الخمسه من الصّحاح السّته بهره گرفته است در کتاب «غنچه یاس کبود» نیز روایاتی و احادیث معتبر را در کتاب آورده است که به نظر می رسد مستند نگاری در آثار وی شیوه قلم هادی شریفی است.

 

یاس

 

در بخشی ازفصل هفتم این کتاب و در شرح ماجرای رحلت پیامبر اکرم(ص) می‌خوانیم:

روز روزِ موعود است و لحظهِ لحظه انتقام!

چشم‌هایی گریان دارند و دل‌هایی خندان. دورتان حلقه زده‌‌اند تا در فرصتی مناسب حمله کنند و تکه تکه کنند.

راستی اینها اینجا چه می‌کنند؟ مگر به دستور پیامبر(ص) به جنگ با روم نرفتند؟مگر خود پیامبر(ص) نبود که با دست مبارکش پرچمی ساخت و به اسامه داد که جوانی  بود و راو را رهبر سپاه ساخت و عام جنگ علیه رومین کرد؟ مگر اینهایی که اینجایند قرار نبود با اسامه بروند؟ مگر پیامبر(ص) به مسجد نرفت و لعن نکرد هر که از دستورش سرپیچی کند و به جنگ نرود؟ پس اینجا چه می‌کنند؟آری، از بیماری پیامبر(ص) سوء استفاده کردند. می‌دانم؛ ترسیدند بروند و پیامبر جان به جان آفرین تسلیم کند و از خلافت بی‌نصیب بمانند. مگر پیامبر بی‌وارث بود؟ مگر پیامبر بارها و بارهای به دستور خدا در غدیر و ده‌ها جای دیگر پدرت علی را خلفه و جانشین خود معرفی نکرد؟ پس اینها چه می‌خواهند؟

گفتنی است، کتاب «غنچه یاس کبود» از سوی انتشار یافتنات نیستان با شمارگان۱۲۰۰ نسخه و با قیمت۹۵۰۰ تومان به تازگی انتشار یافته است.

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.