فائزه هاشمی و جایزه فوتبال انگلستان!

سایت بی بی سی فارسی (BBCPersian) دوشنبه ۱۸ اردیبهشت (۷may ) به جایزه سفیر که هر ساله توسط “نیاد توسعه ورزش زنان” اهدا می شود اشاره و در گزارشی جایزه امسال را که با حمایت فدراسیون فوتبال انگلستان صورت گرفت مورد بررسی قرار داد.

به گزارش جام نیوز، فائزه هاشمی رفسنجانی رئیس پیشین این فدراسیون و یک بوکسور افغانی از جمله نامزدان دریافت این جایزه بودند که البته هیچ کدام به جایزه دست نیافتند. این بنیاد هدف خود را توسعه ورزش زنان مسلمان عنوان نموده است و از نظر مالی، امسال، مورد حمایت فدراسیون انگلستان بوده است.

کمیته ورزش زنان مسلمان در سال ۶۹ به ریاست فائزه هاشمی در ایران تاسیس شد، اما پس از چندی به خاطر پاره ای از مشکلات به تعطیلی کشیده شد برخی علت تعطیلی آن را نبود بودجه عنوان نمودند و برخی دیگر علت اصلی آن را فعالیت های سیاسی و غیر ورزشی فائزه هاشمی از طریق این کمیته دانسته اند. اما نظر عده ای از کارشناسان نیز این بوده و هست که علت تعطیلی آن عدم هماهنگی روش برگزاری این مسابقات با عرف و آیین اسلام بوده است.

در این زمینه به نقل از برخی کارشناسان نوشت: «تنش و اختلاف نظرها با برخی فعالیت های فائزه هاشمی ادامه یافت، و در نهایت سبب محدودیت بودجه و سر انجام لغو کل بودجه در نظر گرفته شده برای سازمان شد. انجام فعالیت هایی که ربطی به ورزش نداشت و پرداختن فائزه هاشمی به فعالیت های غیر ورزشی اعم از علمی، سیاسی، تجاری و بدل کردن فدراسیون به دفتری برای انجام فعالیت های مورد نظر خود از دیگر دلایل بسته شدن این فدراسیون عنوان شد. ایشان در برحه ای بسیار خوب عمل کردند و جانی به ورزش بانوان دادند که متاسفانه با ورودشان به عرصه فعالیت های سیاسی و وارد کردن آن به فضای کار خود در دفتر فدراسیون، زمینه تضعیف این حوزه حیاتی را فراهم کردند.

سایت خبری تحلیلی آتی نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.