فتح خرمشهر جنگ برای خاک نبود

۰۲خردادماه،

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حمید شاه‌آبادی گفت: فتح خرمشهر یک رخداد زمینی و جنگ برای خاک نبود! بلکه این موضوع یک امر اعتقادی بوده و امروز در کار هنرمندان جوان و با حضور فرزندان شهید به تصویر کشیده شده است.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، ظهر امروز شنبه ۴ خرداد ، حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به موزه هنرهای معاصر رفت تا از کارگاه نقاشی با موضوع آزادی خرمشهر بازدید کند. این کارگاه با همت مرکز هنرهای تجسمی و با حضور جمعی از هنرمندان نقاش از صبح امروز کار خود را آغاز کرده و تا پایان امروز به کار خود پایان می دهد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از دیدن آثار این کارگاه، در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: در سال های قبل این برای چهارمین بار است که من در این مراسم شرکت می کنم و می توان این را به فال نیک گرفت که در زمینه هنر دفاع مقدس حرکتی هنری به طور متوالی برای چند سال در حال انجام است.

وی ادامه داد: این کارگاه در سال های اخیر با شور بیشتر و با حضور هنرمندان خلاق و پر انرژی دنبال می گردد. هنرمندان حاضر در این کارگاه تلاش می کنند که با قرار گرفتن در حس و حال دوران آزادی خرمشهر، به خلق اثر بپردازند.

شاه آبادی با اشاره به جاری بودن ارزش های دفاع مقدس در آثار هنرمندان این کارگاه، اظهار کرد: برگزاری چنین رخدادهای هنری نشان دهنده این است که موضوع فتح خرمشهر همچنان برای جامعه هنری ما بحثی جدی و به روز است. در اثر هنری این هنرمندان به هیچ وجه چیزی تمام شده نیست، بلکه موضوع اصلی آثار که همان آزادی خرمشهر است؛ در همه آثار به صورت رخدادی جاری و در حال انجام تصویر شده است.

وی افزود: در واقع فتح خرمشهر یک رخداد زمینی و جنگی برای خاک نیست! بلکه این موضوع یک امر اعتقادی است که در این برنامه با حضور فرزندان شهید و جانباز به تصویر کشیده شده است. حضور همین فرزندان نشان دهنده این است که راه آزادی خرمشهر همچنان ادامه دارد و فرزندان همان شهیدان امروز در اینجا آن واقعیت ها را به تصویر می کشند.

شاه آبادی با اشاره به ادامه داشتن راه شهیدان در نسل تازه هنرمندان کشور، گفت: امروز راه شهیدان در نسل بعدی در مسیر هنر ادامه یافته تا بتوان به از زبان هنر به هجمه های دشمن پاسخ داد. چنین رخدادهایی به نوعی عرضه کننده توان هنری کشور و نشان دهنده این موضوع است که؛ جوانان و هنرمندان ما تا چه حدی توانسته اند با اندیشه های دفاع مقدس ارتباط برقرار و به چه زیبایی آن ها را بیان کنند.

وی دربارهٔ آثار موجود در این کارگاه اظهار کرد: من در جایگاه مخاطب و براساس دانش هنری خودم با این آثار ارتباط برقرار می کنم، بیش از آن که بخواهم دربارهٔ یک اثر هنری نظر بدهم به نظرم حس و حال حاکم بر این فضا می تواند بیان کننده عظمت آزادی خرمشهر باشد.

شاه آبادی گفت: آزادی خرمشهر نمادهای خاص خود را دارد که مخاطب ها هرگز در تشخیص این نمادها دچار اشتباه نمی شوند. برای مثال مخاطب چنین آثاری، گنبد و مناره مسجد خرمشهر را هرگز با مساجد دیگر اشتباه نمی گیرد و این نشان می دهد که جامعه هنری در ماندگار کردن نمادهای آزادی خرمشهر در ذهن مردم موفق باشد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: امروز بعد از گذشت سال های بسیاری که از آزادی خرمشهر می گذرد، مشخص شده که جامعه هنری با پویایی خود می تواند مفاهیم و ارزش ها را در جامعه زنده نگه دارد. امیدوارم چنین برنامه هایی همواره با پویایی و بهبود کیفیت برگزار شود.

وی در پاران گفت: امیدواریم در سال های آینده نیز این برنامه در کنار موزه های معاصر در نقاط مختلف کشور برگزار شود تا علاوه بر توجه به موضوع آزادی خرمشهر، بحث موزه های معاصر نیز در جامعه مطرح شود.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام / ۴۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.