فراخوان اعتصاب سراسری درموصل در روز دوشنبه/هشدار بارزانی نسبت به موج سواری بر مطالبات مردم

۳۰م دیماه ،

1-1772.jpg

با ادامه تظاهرات ضددولتی ساکنان استان‌های مختلف عراق، برگزارکنندگان تظاهرات در شهر موصل اعلام کردند، از روز دوشنبه اعتصاب عمومی در این شهر برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، کمیته برگزارکننده تظاهرات ضددولتی در شهر موصل اعلام کرد: به سبب عدم پاسخگویی دولت مرکزی به خواسته‌های تظاهرکنندگان مردم این شهر از روز دوشنبه اعتصاب عمومی برگزار می‌کنند و تمامی اماکن تجاری این شهر تعطیل خواهد بود.

مخالفان این اقدام را اخطاری به دولت مرکزی خواندند تا بغداد هر چه سریعتر به خواسته‌های آنها پاسخ مثبت دهد.

این اخطار در حالی مطرح می‌شود که منابع محلی از اختلاف شدید میان گروه‌های مختلف مردم در شهر موصل بر سر برگزاری اعتصاب عمومی در شهر خبر می‌دهند.

بنا به نقل از منابع محلی بعضی از رهبران مردمی در موصل معتقدند، هنوز وقت چنین موضع‌گیری‌های تندی علیه دولت فرا نرسیده و برگزاری اعتصاب عمومی در شهر باید با هماهنگی دیگر شهرها و استان‌های عراق باشد.

اعتراضات در شهر موصل که مرکز استان نینوا و یکی از بزرگترین شهرهای عراق محسوب می‌شود وارد بیست و چهارمین روز خود شده و تظاهرکنندگان تاکید دارند تا برآورده‌ شدن خواسته‌هایشان به تظاهرات ادامه دهند.

در همین حال مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق بار دیگر از دولت مرکزی خواست تا به خواسته‌های مخالفان پاسخ مثبت دهد و به منظور تحقق زندگی بهتر برای عراقی‌ها با مخالفان مذاکره کند.

وی در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: به سبب عدم ارائه خدمات مناسب به شهروندان عراق از دیرباز با بحران جدی روبرو است و اجرا نشدن قانون اساسی و توافق میان گروه‌های سیاسی نیز به وخیم‌تر شدن بحران منجر شده است.

بارزانی گفت: دولت مرکزی باید برای یافتن راه حلی جدی با خواسته‌های مردم عاقلانه تعامل کند و به اقدامات خود در به حاشیه راندن دیگر گروه‌ها پایان دهد.

وی با تاکید بر حمایت اقلیم کردستان عراق از خواسته‌های مخالفان از آنها خواست تا در چارچوب قانون عمل کنند و بدون پناه بردن به خشونت مسالمت آمیز بودن تظاهرات خود را حفظ کنند.

رئیس اقلیم کردستان عراق همچنین نسبت به تلاش بعضی‌ها برای “سوء استفاده از اعتراض‌های مردمی و موج‌سواری بر مطالبات ملت” اخطار داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.