فراخوان برای متقاضی بلیت رفت به مریخ

۳۱فروردین۱۳،

شرکت هلندی «مارس وان» اعلام کرد که در جستجوی متقاضیانی برای سفر به مریخ با یک بلیت رفت در سال ۲۰۲۲ است.

شرکت هلندی «مارس وان» اعلام کرد که در جستجوی متقاضیانی برای سفر به مریخ با یک بلیت رفت در سال ۲۰۲۲ است.

مقامات شرکت هلندی «مارس وان» روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک ضمن اعلام این فراخوان ،افزودند: بلیت رفت ساده و بدون بازگشت برای سفر به سیاره سرخ به طور قابل ملاحظه ای هزینه این ماموریت را کاهش می دهد. هزینه سفر به مریخ برای چهار فضانورد شش میلیارد دلار برآورد شده است.

آنها با خونسردی تصریح کردند که همه اشخاص می توانند داوطلب این سفر بدون بازگشت شوند و تنها شرط داشتن ۱۸ سال سن و آشنایی کافی به زبان انگلیسی است.

نوربرت کرافت یکی از مدیران این شرکت تاکید کرد: ویژگی های عمده ای که از داوطلبان اتنظار می رود : توانایی انطباق با شرایط ، سماجت، قوه ابتکار و درک دیگر اشخاص است.

باس لانسدورپ بنیانگذار شرکت مارس وان توضیح داد: اولین گروه شامل چهار داوطلب پس از یک سفر هفت ماهه در مارس سال ۲۰۲۳ به مریخ می رسند. ورود آنها و اولین اقدام هایشان برای تاسیس یک مهاجرنشین در سیاره سرخ موضوع یک برنامه تله رئالیتی ( فیلم تلویزیونی واقعی) خواهد بود.

وی افزود: تاکنون ۱۰ هزار ایمیل از اشخاصی از حدود ۱۰۰ کشور جهان که نسبت به این سفر توجه شان جلب شده دریافت کرده است.

شرکت «مارس وان» در جستجوی ۲۴ داوطلب برای سفر بدون بازگشت به مریخ است تا آنها را در شش گروه چهار نفره با فاصله زمانی دوساله به این سیاره اعزام کند. سفر اولین گروه برای سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است.

طرح مارس وان با موانع بسیاری مواجه است. علاوه بر عدم توانایی بازگرداندن داوطلبان، آنها باید در فضای کوچکی زندگی کرده، اکسیژن تولید کنند و آب و غذا بیابند. این در حالی است که سیاره مریخ یک بیابان وسیع است که اتمسفر آن به ویژه از دی اکسید کربن تشکیل شده  و دمای متوسط آن ۶۳ درجه زیر صفر است.

درهرحال، هنوز برای انتقال داوطلبان به مریخ نه موشکی در کار است و نه کپسول فضایی.

جام جم آنلاین

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.