فرهنگ به بازیگران “محمد(ص)”پیوست/ اعلام فیلم‌های مسابقه جشنواره مقاومت

 به گزارش خبرنگار مهر، میر توحید رضوی به تولید انیمیشن “تهرانی ها” اشاره کرد و افزود: هدف اصلی از ساخت این مجموعه انیمیشن آموزش مفاهیم زندگی شهری بود. نحوه‌ برخورد با همسایه، فواید کتاب و کتابخوانی، اهمیت دادن به فضای سبز و مسائلی از این دست در مجموعه انیمیشن تهرانی ها گنجانده شده است.

خانواده آقای تهرانی یا “تهرانی ها” عنوان سریال طنز اجتماعی و فرهنگی است که در ۱۳ قسمت در اپیزودهای کوتاه، زندگی خانواده های قشر متوسط ایرانی، آدم های ساده با باورهای معمولی، را به تصویر می کشد. این خانواده در تهران زندگی می کنند و داستان های آنها اکثراً جنبه های اجتماعی و فرهنگی جامعه ایران با قومیت های مختلف را بیان می کنند. 

داریوش فرهنگ به جمع بازیگران “محمد(ص)” پیوست

 

داریوش فرهنگ در فیلم “محمد(ص)” به کارگردانی مجید مجیدی نقش ابوسفیان را ایفا می کند. فیلمبرداری این فیلم با انتخاب فرهنگ در نقش ابوسفیان و قرار گرفتن او مقابل دوربین مجیدی ادامه دارد. تاکنون بازیگرانی چون مهدی پاکدل در نقش ابوطالب، علیرضا شجاع‌نوری در نقش عبدالمطلب، محسن تنابنده در نفش ساموئل، مینا ساداتی در نقش آمنه، ساره بیات در نقش حلیمه و پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش فاطمه بنت‌اسد از آغاز فیلمبرداری مقابل دوربین رفته‌اند.


همچنین کار فیلمبرداری صحنه های مربوط به حضور ابوسفیان رو به اتمام است. فیلمبرداری فیلم “محمد(ص)” در لوکیشن هایی چون شهرک سینمایی نور و استان کرمان صورت گرفته است. تازه ترین ساخته مجید مجیدی  روایت زندگی خاتم انبیا (ص) در مقطع پیش از تولد تا ۱۲ سالگی ایشان است. این فیلم در موسسه سینمایی نورتابان تولید می شود و تهیه کنندگی آن را مهندس محمد مهدی حیدریان برعهده دارد.

 

اعلام عناوبن فیلم های ایرانی بخش مسابقه بین الملل جشنواره مقاومت

 

بخش سینمایی: “گلچهره” اثر وحید موسائیان، “ملکه” ساخته محمدعلی باشه آهنگر، “روزهای زندگی” ساخته پرویز شیخ طادی و”۳۳روز” ساخته جمال شورجه


بخش مستند: “بالاتر از ابرها” ساخته الیاس بابااف از ایران، “بهترین مجسمه دنیا” ساخته حبیب احمدزاده، “پانزده ۵۹” ساخته محمدرضا ابوالحسنی و “جنایت در سکوت” ساخته بهروز نورانی پور،

بخش عماد مغنیه:”پانزده ۵۹″ ساخته محمدرضا ابوالحسنی از کشور ایران، “بیداری یک رویا” ساخته حسین همایونفر محصول مشترک ایران و لبنان، “غزه ۸۵ مایل” ساخته سعید صادقی از کشور ایران، “انقلاب فراموش شده” ساخته سید روح ا… حسینی از ایران، “۳۳روز” ساخته جمال شورجه از ایران، “ریسمانی نزدیک تر از رگ” ساخته مسعود اطیابی از لبنان، “فیلادلفیا” ساخته سید مجتبی اسدی پور و اسماعیل رحیم زاده از کشور ایران و “راه نجات” ساخته راما قویدل از ایران.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.