فرهنگ قابل توجه استفاده از موبایل در کشورها

این خبر امروز یکشنبه ۱۴ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

تلفن‌های همراه بخش مهمی از زندگی مردم را به خود اختصاص داده‌اند‌، تا آنجا که کمتر کسی را می‌توان یافت که یکی از این دستگاه‌ها را داخل جیب یا کیف خود نداشته باشد و بدون آن بتواند از خانه خارج شود.
بر اساس آماری که به تازگی تهیه شده، سه‌چهارم مردم در سراسر دنیا به تلفن‌های همراه دسترسی دارند و در کشورهای مختلف تلفن‌های همراه با اسامی مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در حالی که بیش از یک دهه از عرضه این دستگاه‌ها و فراگیر شدن آنها نمی‌گذرد، این دستگاه‌ها سبب تغییر رفتار افراد شده‌ و در واقع تاثیر بسیاری روی رفتار و شخصیت بسیاری از مردم در سراسر دنیا گذاشته‌ و تغییر بسیاری در زندگی افراد ایجاد نموده‌ است.
در فرهنگ‌های مختلف استفاده از تلفن‌های همراه متفاوت است. به طور مثال در اسپانیا و ایتالیا مردم در رستوران یا جلسه تجاری به تلفن خود پاسخ می‌دهند، در حالی که استفاده از تلفن همراه در یک مکان عمومی در ژاپن خشم دیگران را برمی انگیزد.
در ژاپن، به مسافران داخل قطار به شکل مکرر پیشنهاد می‌شود که تلفن همراه خود را در حالت بی‌صدا یا ویبره قرار دهند و استفاده از موبایل در مکان‌های عمومی که احترام به حقوق جمعی از فردی بالاتر است، خشم افراد را برمی‌انگیزد. این نشان می‌دهد که ژاپنی‌ها برای فرهنگ و ارتباطات اجتماعی ارزش بسیاری قایل‌اند.
در ژاپن ارسال پیامک، ایمیل، بازی و خواندن کتاب از مکالمه صوتی میان کاربران رواج و محبوبیت بیشتری دارد.
در اسپانیا و ایتالیا، تلفن همراه در هر جا و مکانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مردم در اتوبوس و تاکسی و مکان‌های عمومی با تلفن همراه خود راحت مکالمه می‌کنند.
در اسپانیا همانند ایتالیا امکان استفاده از تلفن همراه برای مکالمه در رستوران، در طول یک جلسه، کنفرانس و حتی در برگزاری کنسرت آزاد است.
حتی ارسال و دریافت پیامک یا پیام سریع روی تبلت و گوشی در جلسه یک کار پیش پا افتاده و معمولی است.
از سوی دیگر فنلاندی‌ها بیش از سایر اروپاییان شیفته چت نمودن موبایل خود می باشند، به طوری که به شکل میانگین ماهانه ۲۵۷ دقیقه از تلفن همراه‌شان استفاده می‌کنند.
به گزارش تفسیری موبنا پس از فنلاندی‌ها، اتریش بالاترین آمار استفاده از تلفن‌های همراه را با ۲۴۰ دقیقه در ماه دارند. در این میان مردم کشور مالت کمترین وقت را به مکالمه با تلفن همراه خود اختصاص می‌دهند به طوری که ماهانه فقط ۴۶ دقیقه را به صحبت نمودن با تلفن همراه‌شان می‌پردازند.
در هند و آفریقا، استفاده از تلفن‌های همراه برای مکالمه بسیار کم مورد استفاده قرار می‌گیرد.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.