فروش اینترنتی محصولات داعش +تصاویر

شرکت‏‌های حامی گروه‏ تروریستی داعش، وب‌سایت‌های متعددی را در فضای مجازی راه اندازی کرده‌ و به اقدام به تبلیغ محصولاتی همچون کلاه‏‌های بیس بال، پوشاک و جواهرات با برند «داعش» نموده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،چندی است که شرکت‏‌های حامی گروه‏ تروریستی داعش اقدام به فروش و تبلیغ محصولات خود از طریق پایگاه‏‌های اینترنتی کرده ‏اند؛ به گونه‌ای که با یک جستجوی ساده در اینترنت، وب سایت‏‌های بسیاری را می‌‏توان یافت که به ابزاری موثر برای فروش این کالاها تبدیل شده‏اند.

اگرچه مدیران فیس‌بوک مدعی شده‌‏اند که تاکنون صفحات زیادی را در ارتباط با فروش و تبلیغات محصولات داعش مسدود کرده‌‏اند، اما این شبکه اجتماعی به عنوان یک پایگاه مشهور و موثر سهم قابل توجهی از تبلیغ این محصولات را به خود اختصاص داده است.

محصولات این شرکت‏ها شامل کلاه‏‌های بیس بال، پوشاک و جواهرات است که اکثر آنها طرح معروف پرچم سیاه داعش و شعار «باقِیَه و تَتَمَدَّدُ ؛ ماندگار و بزرگ ‌شونده» را بر روی خود دارند.

یکی از طرفداران داعش از شهر “تولوس” فرانسه، در صفحه فیس‌بوک خود ضمن ایجاد پُست‌هایی در حمایت از این گروه تروریستی، به تبلیغ محصولات داعش پرداخته و آورده است: «محصولات با کیفیت برای مومنان واقعی(!)».

گفته می‏شود بسیاری از وب سایت‌های فروش محصولات داعش در اندونزی قرار دارند؛ کشوری که اکنون بیشترین حامیان این گروه افراطی را در خود جای داده است. بر روی محصولات این وب سایت‌ها شعارهایی از جمله “مجاهدین سراسر دنیا؛ متحد کنار هم”، “مبارزه تا آخرین قطره خون” و “داعش ما آماده‌ایم” نوشته شده است.

یکی از فروشندگان اندونزیایی محصولات داعش که “فروشگاه اسلامی(!) الفاروق” را اداره می‏کند، محصولات خود را از طریق “فیس‌بوک” و “ای‌بی(eBay)” به فروش می‏‌رساند. بر روی بنر تبلیغاتی این فروشگاه در فیس‌بوک نوشته شده است: «پرچم‌ها، نشان‌ها، پیشانی بندها و دیگر محصولات دولت اسلامی(!) را از ما بخرید».

بنا به گزارش پایگاه خبررسانی ممری (MEMRI)، یکی دیگر از این فروشندگان اندونزیایی بعد از آنکه صفحه فروش محصولات داعشی‌اش در فیس بوک و دیگر وب سایت‌ها مسدود شد، تویتر را به عنوان ابزاری برای فروش محصولات خود به کار گرفته است.

این در حالی است که فروش و تبلیغات اینترنتی این گروه جنایت‌کار مخالفت‌های بسیاری را از سوی کاربران این فضای مجازی به همراه داشته است.

همچنین بسیاری از این کاربران از فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی خواسته‌اند تا جلوی فعالیت این افراد را بگیرند و صفحات آنان را مسدود نمایند.

بازپرس پیشین نیروی هوایی آمریکا در این خصوص به گزارشگر شبکه فاکس نیوز گفت: ما باید جلوی تبلیغ فرهنگ اعزام تروریست به نام جهاد در شبکه‌های اجتماعی را بگیریم، چراکه این تبلیغات کودکان ما را هدف قرار داده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.