فروش پایین آی‌پد و ناامیدی مدیران وال استریت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از فاوا نیوز در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱، فاوانیوز: اپل در شش ماه اخیر نتوانسته انتظارات فعالان بازار سهام وال استریت را برآورده کند و سبب اصلی این امر، پایین بودن میزان فروش آی‌پد است.

به گزارش تفسیری فاوانیوز  iبه نقل از فارس،  در حالی که فروش گوشی هوشمند آیفون کماکان در حد مطلوبی است، اما کاربران رایانه‌های لوحی ترجیح می‌دهند منتظر عرضه آی‌پد مینی بمانند و iبها کمتری برای خرید این نوع محصولات صرف نمایند.

اپل نیز در واکنش iبه این شرایط و انتقادات سهام‌داران بازار بورس می‌گوید هیچ شرکتی در برابر رکود اقتصادی مصونیت ندارد و اپل هم در این شرایط یک استثنا محسوب نمی‌شود.

آی‌پدپیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که حتی با فرارسیدن تعطیلات کریسمس هم سودآوری محصولات پرطرفدار اپل کمتر از حد انتظار خواهد بود.

آمار نشان می‌دهد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲ بیش از ۹/۲۶ میلیون واحد آیفون iبه فروش رفته که نشانگر افزایش ۵۸ درصدی است و این رقم از پیش‌بینی‌های پیشی هم بیشتر است. در مقابل تنها ۱۴ میلیون آی‌پد iبه فروش رفته که از رقم ۵/۱۸ میلیونی که پیشا پیش‌بینی شده بود، کمتر است.

کارشناسان معتقدند رشد اپل اگر چه سریع است، اما در حد انتظار نمی باشد. این در شرایطی است که درآمد اپل در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲ iبه ۳۶ میلیارد دلار رسیده که نشانگر ۲۷ درصد رشد نسبت iبه مدت مشابه سال پیش بوده و رکوردی بی‌سابقه محسوب می‌شود. سود خالص این شرکت هم با ۲/۲۴ درصد افزایش iبه ۲/۸ میلیارد دلار رسیده است.

با این حال سرمایه‌گذاران بازار سهام که از موفقیت و پیشرفت غول‌های بزرگ آی‌تی ناامید شده‌اند همه امیدشان را متوجه اپل نموده‌اند و در صورت عدم موفقیت این شرکت در حفظ موقعیت فعلی خود iبه شدت متضرر خواهند شد.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.